Alla inlägg den 30 juli 2015

Av Eva Glimmerdahl - 30 juli 2015 23:18

Oj vad fort tiden flyger förbi!

Lite uppdatering på Zlatan, han verkar må bra nu och har inte haft några fler neurologiska episoder sedan vi var på Albano som jag skrev om sist!  
Så jag hoppas verkligen att det är som veterinären sa att det händer att hundar har en "period" med neurologiska problem och sen händer det aldrig något mer...
Inte vanligt detta då det handlar om ett par hundar per år men det händer..

Har dragit igång lite lätt träning och fys och peppar, peppar verkar det funka!
Skulle jag påstå att vi ligger i hårdträning ljuger jag men måste dock säga att efter en viloperiod så har vi nu fått en nytändning i lydnaden och gällande vår akilleshäl apporteringen fick jag lite goda råd från duktiga vänner och otroligt nog har den funkat riktigt bra nu!   

Var nog nyttigt med en viloperiod och nu är vi taggade båda två, otroligt skönt att se då jag i början på sommaren och precis innan anfallen kom hade en mycket "tröttare" hund i snöret!


Ska hålla mig till min nya plan och ska erkänna att det var ett tag sen jag kände mig såhär taggad, många har undrat om jag ska tävla snart för att kvala till nästa FMBB men har tagit beslutet att INTE stressa detta, hellre att vi står över ett år och slipar formen och sen kan vara med och konkurrera!    

Sen är det en galet rolig och lärorik upplevelse att få vara med och tävla på belgar VM, tro inget annat men känner att jag vill ha oss i bättre form än sist och då krävs tid, jag stressade för att kvala till FMBB 2015 och det straffade sig oxå i form av diverse bakslag i träningen, missförstå mig rätt, jag visste INNAN att bakslag skulle komma då vi rockade på som galningar, det gör det alltid när man inte har en stabil grund men framöver vill jag ha upp en bättre "lägsta nivå" - och kanske inte vara nyopererad själv...  

Apropå min operation hade jag min första komplikation i början på förra veckan då jag gick med magont några nätter på jobbet men 4:e natten eskalerade det ordentligt och jag var tvungen att bryta mitt pass - hann lagom hem innan kramperna blev så kraftiga att jag började kräkas av smärtan - blev mer eller mindre att vända i dörren och åka in akut och 5 timmar efter att jag klev in på akuten låg jag på operationsbordet!  

Då man gör en gastric-bypass kopplar man ju föbi magsäcken och kopplar om tarmarna - då har man en sydd "skarv" där man kopplat ihop tarmarna och då man går ner i vikt kan dessa öppna sig, detta hände mig, det uppstod en "slits" och där ramlade en del av min tunntarm igenom....  
Det sved kan man säga.... De fick gå in, lyfta tillbaka tunntarmen och sy igen slitsar - de hittade flera men då dessa syddes igen nu ses risken som liten att detta händer igen...

Lyckligtvis gick allt bra och imorgon, fredag är det stygntagning!  

I övrigt mår jag bra efter operationen och har nu tappat 32 kg och har bara 10 kilo kvar till normalvikt....
Känns otroligt bra!

Så, nu hoppas jag vi får vara hela och friska resten av sommaren - även om det är en väldigt blöt sådan, och blickar framåt och startar med att min bästa vän sen 20 år gifter sig i helgen och jag ska vara toastmaster och ser fram emot att vara med och dela deras stora dag och njuta av en härlig bröllopsfest!    

Och mycket andra härliga, galna projekt och planer som väntar inför hösten men hoppas vi får nån vända sol och värme till innan sommaren är över på allvar!   

På återseende!

Ovido - Quiz & Flashcards