Direktlänk till inlägg 27 december 2015

2015..

Av Eva Glimmerdahl - 27 december 2015 22:54

Dags att summera året som gått och vilket år det varit!
Som alltid både toppar och dalar, i skrivandets stund så är vi mitt i julledigheten och jag hoppas att ni alla har det lika gött som vi har det men ska som sagt försöka summera året som gått och fokusera på de större grejerna så inte detta inlägg blir för långt...  

Vi började våren med att få besked att vi kvalat till landslaget för FMBB! (BelgarVM)      

Helt galet då jag bara haft hunden totalt under sista fjärdedelen av kvaltiden men vi lyckades komma med iaf och första veckan i Maj spenderades i Tjeckien där Zlatan och jag hade lärorika dagar ihop med resten av svenska laget!

Stort tack till ALLA inblandade!  

Jag genomgick också en gastric by-pass operation 3 veckor innan avresa!...    så okej, matten kanske inte var helt i toppform he he...  
Var en otroligt häftig upplevelse att åka utomlands och tävla mästerskap - mitt råd är - får du chansen så ta den!
Zlatan och jag gjorde rent prestationsmässigt våra sämsta tävlingsdagar nånsin men trots det är jag nöjd med vår 8:e plats - av 18 ekipage!  
(Och med stundande diskussion ang internationella regler och bedömningar i just lydnad så är jag ännu mer nöjd att vi inte nollade något moment - någon av dagarna..)

Efter VM i Tjeckien hade vi en härlig helg i Halmstad då en fransk figge, Victorien Dupuy, var inhyrd för ett Mondioring seminarium - tack för allt ni fixade denna helg, Frida & Jesper!  

Sen i somras blev Zlatan som bekant dålig och började få "anfall/neurologiska episoder" och vi kämpade med detta, provtagningar, utredningar, hjärnröntgen och medicinering men efter 7 månader och det hela bara eskalerat hela tiden - så kom vi till en punkt där det blev ohållbart och Zlatan fick somna in..  

Senaste 2 åren har vi fått ta bort 3 hundar....      
Augusti 2013 fick Flex somna, bara 10 månader gammal, p g a kronisk sjukdom, 2014 vacklade hälsan för malletanten Tix som fick somna in, i december för ett år sedan, och 11 månader senare, alltså November 2015 fick fina Zlatan somna in... Det finns fan ingen rättvisa i världen...

Att det varit tungt och otursdrabbat på hundfronten senaste åren kan man ju säga utan att överdriva...
Men nu ska vi inte gräva ner oss i detta men kan bara säga att det var tur i oturen att blockmongot fanns hemma då Zlatan fick somna för personligen ville jag inte se åt en hund på minst ett halvår eller så, hade kunnat tänka mig att byta uniformen mot kassan på willys typ...
MEN då man är hundförare till yrket så gäller det ju bara att bryta ihop och komma igen... 

MEN nu ser vi fram emot 2016 istället då jag ser fram emot att få lilla blockmongot (Aya alltså) i tjänst och min förhoppning är oxå att vi ska få tävla lite Mondioring nästa år!      

Och privat har det hänt en hel del oxå, har slutat röka, nått min målvikt och tappat totalt 42 kg!  

Dessutom så under juldagen, då jag precis kört ett pass hundträning vid den härliga stugan där julhelgen spenderades med svärföräldrarna och Christoffer mötte upp mig då jag avslutat ett pass lydnad följt av uppletande i skogen och vi gick ner till bryggan (hans favoritplats på jorden typ..) och tittade på den rosafärgade kvällshimlen så överraskade han mig med att gå ner på knä och fria!!!!!Självklart fick han ett stort JA!
Detta firades sen ihop med svärföräldrarna, med min favoritskumpa, som han dessutom lyckats smuggla med en flaska av...       
Annandagen åkte vi hem, mötte upp knattarna och firade jul med min familj, supermysigt!        
Och ikväll har vi haft vår egen lilla julafton här hemma, i vår koja i skogen, och vi kommer avsluta detta år med god mat och festligheter här hemma i goda vänners lag och jag ser mycket fram emot 2016, jag råkar nämligen ha lite vilda planer för nästa år!    
Avslutar med att önska er alla God Fortsättning och Väl Mött 2016!!!      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Glimmerdahl - 8 juli 2017 07:46

Livet svänger fort ibland och efter en tid så bestämde sig sambon och jag för att inte genomföra bröllopet utan istället gå skilda vägar.. Vi är dock fortfarande vänner och kommer fortsätta vara det👌, efter nästan 6 år tillsammans, samma ar...

Av Eva Glimmerdahl - 29 november 2016 23:08

Oj, har ju inte bloggat på månader! Detta har inte berott på att vi ligger på latsidan, nej nej, vi har hunnit med en hel del!    Det har varit turbulenta månader med vår lille dobbis, blockmongot rockar på och privat rusar det på i ett galet tempo, ...

Av Eva Glimmerdahl - 10 augusti 2016 22:09

  Som de flesta redan sett på Facebook har vi alltså blivit med valp och rasvalet denna gång har förvånat - och förfärat- många!     Briska´s Karat är en brun dobermann hane på 8 veckor som hämtades hem i måndags, vissa frågar om det var ett spon...

Av Eva Glimmerdahl - 7 juli 2016 22:14

Första helgen i Juli spenderades i Naestved i Danmark, på Danish Open som arrangeras av Mondioring Club Danmark av duktiga Jonas C och hans team - och vilket häftigt event de bjuder på!      Temat var "Ghost Town" och bjöd på en hel del klurigheter, ...

Av Eva Glimmerdahl - 10 juni 2016 20:53

    Bjuder på två bilder i denna blogg, den första är från dagens träning, fotograf Paula Seise, den sista är tagen med min mobilkamera i garaget på jobbet men demonstrerar tydligt det som summerar mitt kära blockmongo;den hysteriska men ändå t...

Ovido - Quiz & Flashcards