Alla inlägg under juli 2013

Av Eva Glimmerdahl - 6 juli 2013 19:45

Ja, nu är vi mitt i sommaren och det har självklart hänt en del sen sist!
Fått lite skäll för att jag uppdaterar för sällan men det mesta hamnar ju på Facebook så då blir detta lite lidande..  Men nu så!

Vi börjar med kennellägret i Sollefteå hos kennel Canine For Use, det var som ett läger ska vara!
Fullt med hundträning hela dagarna och duktiga och trevliga människor följt av grill och en kall cider eller två på kvällen   
Men sista dagen så figgade en duktig och trevlig figge från Norge för Flex, Svein, och tyvärr gjorde han illa sig i tummen då han på nåt vis fastnade i en lina och drog av ett ledband!
Blev besök på akuten för honom och jag hade riktigt dåligt samvete men han bara berömde attityden hos min hund?!..   
Dessuom regnade det varje dag men det var glatt humör på gänget iaf, sett mycket duktiga ekipage och en hel del intressanta MH:n...

Jag har en hel del att göra med lille minigrisen och vi behöver jobba på att träna med störning men så är det väl med de flesta unga hundar så vi jobbar på... men långt ifrån så mycket som vi skulle behöva...
Varför?!

Jo för de senaste 6-7 veckorna har jag gått och dragit på en infektion i luftvägarna och halsen och efter två antibiotika kurer så är jag OK om än inte 110% riktigt ännu...   
Och det beror säkert till stor del på att jag blir "halvbra" och sen kör jag på som vanligt...
Vem har tid att vila sig i form liksom?!

Och just nu är Flex lite risig, han matvägrar mellan varven och blir dålig i magen, d v s samma symptom som på en vanlig magsjuka men detta verkar inte ge med sig riktigt och han har varit magsjuk tidigare men inte matvägrat för det så imorgon blir det en tripp till veterinären för röntgen och blodprover så ska vi se om vi kan hitta orsaken och
få bukt med problemet! Håll en tumme för den älskade minigrisen!  

Eller minigris och minigris, nu är han så tunn att ryggrad och höftknotor skönjs med lätthet...
Dessutom verkar han inte heller smitta, vilket ju vanlig magsjuka gör?!..

Så nu hoppas jag verkligen att vi löser detta imorgon som sagt..
Han är annars så matglad att man är rädd att antingen tänder eller skålen ska ryka då han "våldtar" matskålen..
Känns som att vi aldrig får vara riktigt friska och hela samtidigt...  

Men även om vi har en hel del att jobba på så är hoppet stort och jag kan inte understryka nog hur jag älskar den här hunden, den randiga herren är helt klart speciell!   På alla sätt och vis he he..  

Och älskade malletant lunkar på, hon fyller 9 år om några dagar   och blev väldigt varse på första träningen med nya hundansvarig att hon fått gå och vara väldigt mycket "tant" hrm...
Tror vi gjorde vårt sämsta pass i världshistorien den dan men va fan, på´t igen bara!  

I övrigt rullar livet på, kärleken är underbar, förundras ofta över hur lyckligt lottad jag är    och nu är det sommarlov för de älskade knattarna och de är ute hela dagarna och cyklar på sina cyklar jag köpt åt dom och de har blivit goda vänner med grannpojkarna så det känns också kul!
De har gått på simskola     och verkligen fastnat för det här med simning så vi ska se om vi kan hitta nån fortsättning till våren, har lite svårt att förstå att i höst börjar Oscar på 6-årsverksamheten och Oliwer börjar 1:a klass!   

Och fått en hel del bra shopping gjord också, ny soffa är beställd och betalad, på bänken hemma står nya sodastreamern och kaffemaskinen så när soffan anlänt är det bara för er vänner att komma på fika!  

Köpte också nya löparskor och det höjde också motivationen en hel del, har ju som ni vet kämpat en hel del med vikten och konstiga viktuppgångar och verkar som att det faktiskt var hormonstyrt, är nu inne på 3:e månaden

utan extra hormoner och viktuppgången har avstannat! Halleluja!!   

Nu har jag ju massa vikt att jobba bort iaf, den försvinner ju inte magiskt bara för att källan är borta så att säga men har iaf inte gått upp mer under denna period utan snarare tappat nåt kilo!

Så nu tänker jag ta nya friska tag under resten av sommaren, det väntar oxå en massa mys med knattar och kärleken, vi har en resa till Danmark som väntar för att se Nordiska Mästerskapen i Mondioring och vi har även en prova-på dag i Enköping som hägrar, så mycket skoj i kalendern!

Men håll nu en tumme för att vi hittar felet på Flex och att vi snart är i full gång igen och så avslutar jag med att jag hoppas att ni alla får en riktigt fortsatt skön sommar!   

Skapa flashcards