Alla inlägg under december 2012

Av Eva Glimmerdahl - 17 december 2012 22:24

Det börjar bli dags att summera året som gått och oj, vilket år!!

Snacka om toppar och dalar!!   


Varit ett tufft år gällande t e x handen, gjorde den tredje och sista handoperationen i början på året, och efter ett antal operationer, två läkarteam och två års tid så har jag två krokiga obrukbara fingrar och SÖS har avslutat min behandling då de gjort allt de kunnat.....  


Och bolaget jag jobbade för gick i konkurs men lyckligtvis fanns det en passande tjänst för mig på G4S och där trivdes jag ju kalas även förra gången och trivs minst lika bra denna gång!  
Även om det självklart är trist att inte jobba med Maria längre, men vi ses ju ändå!   


Och sen hade vi hela "Röya storyn" men den slutade iaf lyckligt med att Röya trivs och frodas som duktig tullhund!

 Och under sista sjukskrivningen fick jag också ÄNTLIGEN min egna lägenhet!   

Är djupt tacksam för att lillasyster Linda var villig att hyra ut sin lya till mig första året efter att jag och Micke separerat men åååhhh vilken lycka det var att få mitt eget!!
Kändes lite som när man flyttade hemifrån liksom...


MEN jag har också upplevt oerhört mycket positivt det här året!
Jag är otroligt glad över min fina familj och mina underbara vänner..
Föräldrar, syskon och vänner som ställer upp och supportar i vått och torrt, ni är guld värda allihop!!   

Dessutom har jag blivit såå lyckligt lottad med en ny kärlek i mitt liv!

Såhär i juletid närmar sig vår 1-årsdag och jag kan knappt med ord beskriva hur lycklig och stolt jag är över den älskade sambon och vår galna flock!   

Att vi dessutom utökade flocken med en randig herre var verkligen pricken över i!
Flex eller "minigrisen" som han kallas är en underbart mysig, härlig och rolig valp!
 

Fullt ös medvetslös mellan varven och däremellan ligger han på rygg och sover med alla fyra tassar i luften, det funkar kalas att ha med Flex på jobbet och jag trivs verkligen med denna randiga raket!
Jag som letat "min malletik" i alla år så visade det sig att det var en randig hane som blev rätt ist!

Ja, icke att förglömma älskade malletant såklart!!
Hon är en kanonhund och jag kommer nog aldrig mer få en så balanserad tjänstehund som tant, lugn som en filbunke för det mesta men växlar om fint och visar att hon menar allvar när det krävs!
TACK EMMA återigen för förtroendet att köpa denna underbara hund!
 


Vi har nyligen gjort det årliga provet och även om malletant var lite extra laddad så gick hon igenom fint även denna gång!   

Dessutom körde en kollega till mig upp med malletant hon oxå!
Så mina lediga helger är malletant och jobbar extra ihop med kollegan!
Och hon tar så väl hand om malletanten och skämmer bort henne så henne går det minsann ingen nöd på   även om det blev konstigt tomt här hemma...

Och just i skrivandets stund så är lillknatten sjuk här hemma och även jag känner mig lite halvrisig    MEN räknar stenhårt med att det är överspelat till jul för i år smäller det!   

Jag har barnen över julen i år och det är första julen jag är ledig sen jag började som vakt!
(Ja, jag skulle naturligtvis ha jobbat men då jag har barnen i år så tog jag ut föräldraledigt..)
Och "jul-mamma-genen" har fått leva ut för fullt!       
Som jag har tomtat å pysslat och laddar för denna jul! Kommer bli en "disneyliknande barnfamiljsjul" utan like!
Sen avslutar jag året med att gå en körkurs på ridskolan, ja häst och vagn alltså!   
En gammal dröm som ska uppfyllas och ser fram emot det och hoppas att det funkar trots den "dåliga handen"...

Och sen åker jag och Christoffer ut till stugan över ett barnfritt nyår och ska bara ladda energi och njuta av kvalitetstid tillsammans!    

För man vet aldrig vad som väntar under 2013 men mina förhoppningar är att jag får ännu ett lyckligt år med min älskade flock och kanske till och med vågar ut på tävlingsbanorna med en randiga!    
Men ett enda ord kan summera målet för nästa år och det är: VÄLMÅENDE!!

Och med detta önskar jag er alla:

EN RIKTIGT GOD JUL & GOTT NYTT ÅR!!

Ovido - Quiz & Flashcards