Alla inlägg under november 2014

Av Eva Glimmerdahl - 3 november 2014 13:22

Ska börja med att berätta om vår senaste tävling!  

Vi tävlade Klass 2 igen förra helgen och det gick hyfsat bra, vi hade ganska fina betyg, b l a 3 st 10:or i protokollet men tyvärr var Zlatan lite ofokuserad då jag skickade till rutan och fick använda för många kommandon så tyvärr blev betyget 0, och vi missade 1:a priset med 5 ynka poäng   men stal i allafall 2:a platsen!   
Men känslan på planen var hyfsat bra och med tanke på vad vi hunnit med på 2 korta månader så kan jag omöjligt vara besviken på guldklimpen!  

Och i helgen packade jag och Veronica in hundar och väskor i bilen och styrde kosan mot Kristinehamn och lydnadsläger hos bästa Lillemor Edström!   
Väldigt duktig, och så trevlig och ödmjuk! Får ni chansen att åka på läger eller gå kurs hos Lillemor!? - TA DEN!!
Kommer hem och är full av motivation och har massor med bra tips och verktyg med mig, nu jävlar ska vi träna! 
Och tusen tack till mannen i mitt liv som gjorde denna helg möjlig!   
Sambon har med bravur varit hemma i helgen och skött om knattar, hushållet och malletant, galet så bortskämd jag blir!  

Har en tävling kvar i slutet på December och fram tills dess kör vi på med massa jobb och hundträning, njuter av tid med nära och kära och även barnkalas väntar för knattarna som just nu är lika gamla i år räknat..    


Tycker det är galet med 10+ ute i November men det är ju bra för hundträningen ;)
Jag gillar snö, nu behöver det inte vara drivor med snö, is och minusgrader i månader men veckan runt jul och nyår får det väldigt gärna vara vitt på backen, tycker det är trist med en grön jul...  

Och jag verkligen älskar julen nu för tiden så jag längtar tills Lucia kommer och jag får plocka upp allt pynt och baka och pyssla med knattarna...    

Har under lång tid saknat energi för egen träning också, då jag började med medicineringen för vikten blev jag mycket tröttare  .. Klart att det blir en och annan långis med hundarna men i övrigt liksom...
Men nu känner jag det börjar spira lite i den träningstarmen också så tänkte mjukstarta med att simma lite ikväll..  
Men nu en kaffe, ladda för hundträning och sen blir det simträning med knattar till kvällen, hoppas ni alla har en skön höst!

Ovido - Quiz & Flashcards