Alla inlägg under september 2012

Av Eva Glimmerdahl - 25 september 2012 11:04

Jo, det hände en grej.. liksom.. kan man säga...   

I förra inlägget berättade jag att jag och Christoffer "provbodde" ihop, detta funkar ju så bra så numera är hans lägenhet uppsagd och vi kommer bli sambos på riktigt så att säga, han flyttar in hos oss under oktober månad!   
Satte mig en morgon med barnen och frågade dem vad de skulle tycka om Christoffer bodde med oss på heltid och det blev ett unisont rungande jubel vid frukostbordet så de är rätt nöjda med det beslutet kan man säga..
Och min kloka 5-åring Oliwer avslutar sitt jubel med kommentaren : "Men det visste ju du redan mamma"...  

Vi börjar med att "bara" ha lägenheten på norra sidan, det känns som ok pendlingsavstånd och skulle vi ruttna på det skaffar vi en arbetslägenhet senare istället!

Och som vanligt i mitt liv eller som Christoffer uttrycker det; "Rollercoaster Glimmerdahl" så får ju gärna allt ske på en gång och helst redan igår!  

För jag har en liten nyhet till...
Vi kommer utöka flocken och nej, jag är inte gravid!
Det kommer flytta in en liten randig herre hos oss i mitten på November!   
Någon av dessa godingar kommer det bli:
 
Detta är de två hanarna i kennel Canine For Use F-kull!! (Foto: Jenny Höglund)

Nu hoppas vi att dessa två växer på sig ordentligt och isåfall landar det en liten FLEX hemma hos oss!
Namnet Flex kommer faktiskt från en mallehane som imponerade mycket på mig då vi var på FMBB och kollade Mondioring i Rom!  

Hade ju egentligen bestämt mig för att INTE satsa på en valp igen.. och tro mig det har varit mycket diskussioner till och från och mycket vånda innan jag bestämde mig!     

Tack älskade vänner för att ni finns och orkar bolla hundprat med mig! Speciellt Veronica & Maria!!   

Dock blir det en hane denna gång då jag inte vill ha löptik och vågar inte chansa på en tik och kastrering igen!!

Och fler kul detaljer är att jag ska ha en hane och en av mina kollegor på G4S ska ha den andra hanen och vi är både väldigt Mondioring intresserade!! Så planen är ju att träna en del ihop oxå, på jobbträning om inget annat ha ha..
Ska bli riktigt roligt detta och vi laddar för detta till tusen, både jag & Christoffer!   

Och har kikat på ett par unghundar och så men inte hittat riktigt rätt och ska jag ha valp så är det dags nu då malletant är pigg och fräsch fortfarande men hon har ju trots allt passerat 8-års strecket liksom...  

Och varför det blev en randig och inte en till malle??
Ligger inga världsliga beslut i detta, alltid varit sugen på randigt, kikade faktiskt på randigt redan innan jag köpte min första malle för snart 11 år sedan!   

Men tycker utbudet ser bättre ut nu och tror att denna kombination kan passa mig riktigt bra!
En bra hund är en bra hund oavsett liksom...
Vill bara få MIN hund och sen är det för mig personligen skitsamma om den är lilprickig så länge den har rätt egenskaper och passar för sin uppgift!  

Därmed inte sagt att det aldrig mer blir malle, är fortfarande en ras som ligger väldigt varmt om hjärtat men ska bli roligt att få hem en randig!

Nej, nu ska jag fortsätta pyssla här hemma med de krassliga knattarna    och ladda för min första sväng i G4S uniformen igen!  
Hoppas ni alla får en riktigt skön höst!!    

Av Eva Glimmerdahl - 6 september 2012 18:26

Ja, just nu så händer det galet mycket och jag virvlar som alltid runt som en tornado i livet! 

En av de största nyheterna är att jag kommer gå tillbaka till G4S som hundförare! 
Har sagt upp mig då det är lite för oroligt på NBT just nu, missförstå mig rätt, jag trivs som fisken i vattnet, önskar att jag inte behövt ta detta beslut alls och jag hoppas verkligen att de vänder skeppet så att säga men då jag har småbarn att försörja så vågar jag ej chansa på att de lyckas och då jag trivdes riktigt bra på G4S också så slog jag dem en signal för att sondera terrängen om det fanns chans till hundtjänst på 7-7 schema och det fanns det!!
Troligtvis blir det till att köra resursbil, det betyder att jag kommer få gå in och täcka upp vakanser på hundobjekt samt att stötta vid inbrott, bråk och annat - en väldigt varierad hundtjänst helt enkelt och det är en utmaning som jag ser fram emot!


Dessutom finns det en hel del kollegor jag saknat att hänga med, även om det verkligen suger "getpung" att inte kunna fortsätta jobba ihop med Maria    ... Nu kommer vi ju fortsätta umgås iaf men ändå... 


Och under min uppsägningstid har jag också tagit ut mitt livs första semester!!
Känns galet vuxet och lyxigt men dock välbehövligt faktiskt..    Har inte tagit ut semester från ett jobb nånsin utan bara tagit ut det i pengar och sista två åren har det ju varit sjukskrivningar istället...


Och framförallt ska jag och Christoffer spendera några dagar i stugan - barnfria! Och som alla "småbarnsföräldrar" är vår plan för de dagarna: SÖMN!    Ja, och få lite kvalitétstid ihop helt enkelt... 
I övrigt i livet är knattarna lite småkrassliga, som alltid såhär i början på en termin.. Inget allvarligt men hoppas de kryar på sig snart.. 

Och jag och Christoffer har börjat "prov-bo" tillsammans, ja alla fyra då...
Det funkar verkligen riktigt bra oss emellan och det funkar kalas med barnen oxå men jag har trots allt inte tokbråttom till huslån så att säga.. 
Men visst är det mysigt att få vakna och somna ihop, det ska jag inte sticka under stolen med... Men vi har ju möjlighet att prova på att vara sambo innan vi gör allvar av det och då det trots allt är knattar inblandat i bilden också - så varför inte provbo först?!  Dessutom kommer vi nog alltid ha ett boende på norra sidan - för knattarnas skull - och ett boende närmare stan för jobbveckan...


Och hundmässigt kommer ett par erbjudanden här och där men inget som klickat klockrent ännu, dock finns nu en liten galen plan och återkommer senare med mer om detta... 


Själv så har jag börjat köra skampass i simhallen,  vågen går stadigt uppåt vilket gör mig galen  men verkar som att jag samlar på mig en hel del vätska i kroppen också men nu tar jag krafttag för att vända skeppet, har inte skött kosten alls under ett par veckor då jag haft fokus på annat - har nämligen slutat röka!
Ja, igen men denna gång är sista gången kan jag säga, sitter vid middagsbordet med 4-åriga Oscar då han frågar när jag ska sluta röka, jag ger honom mitt standardsvar i stil med; "Snart"... Då börjar Oscar storgråta och bönfaller mig att sluta då det är farligt att röka!    Älskade unge!

Lovade honom att jag skulle sluta dagen efter, dagen efter ringer klockan kl 06,00 och jag släpar mig in i duschen och hinner lagom starta duschen då Oscar ramlar in i badrummet, fortfarande gnuggandes sömnen ur ögonen och det första han säger är: "Mamma, idag ska du sluta röka"........
DET var sista spiken i kistan, min 4-åring ska INTE växa upp och bekymra sig om mammans rökning det första som händer då han vaknar på morgonen!!  Älskade tokiga unge, kommer absolut ta mig ett bloss nån gång om andan faller på, typ feströka eller så - MEN kommer INTE röka på heltid mer och detta känner jag mig nu helt tillfreds med, mer än nånsin tidigare..


Nå, det händer en hel del just nu och detta var väl några av de större bitarna, ska försöka bli lite bättre på att blåsa liv i bloggen då jag vet att en del läser - men vore väldigt roligt om ni lämnade en kommentar också!

Men kontentan är att det är mycket på gång men jag verkligen trivs och älskar mitt galna liv - även om jag har känslan av att det snart kan bli liite galnare.. Puss & Smisk till er alla därute!!

Skapa flashcards