Alla inlägg under juli 2012

Av Eva Glimmerdahl - 30 juli 2012 19:27

Ja, att sommaren regnat bort tror jag de flesta instämmer om, och då man jobbar natt är det svårt att tro att det är slutet på Juli när det är endast 10 grader varmt nattetid och solen är borta före kl 23 på kvällen...   
Och föregående vinter var ju väldigt mild (finns ju självklart fördelar med det också)... känns litegrann som att vi har milt höstväder året om?!  

Nåväl, nu var det ju inte vädret jag tänkte babbla om utan tänkte mer skriva en rad för att hålla liv i bloggen,

knattarna har ju ledigt från dagis hela sommaren och snart börjar Oliwer på 6-årsverksamheten - hur fan gick det till??
Bruka säga att han är snart 25 och jag är ju fortfarande 25??   

Men roligt har vi, besöker vänner och familj, går på lekland, badar, käkar glass, spelar fotboll och bara njuter!    

Motionen har det varit lite sämre med då ena knät spökar en del, ja jag har varit en duktig tjej och bokat läkartid för att lösa problemet, har ju en halv knäskål och massa järnskrot i det knät men jag tänker INTE operera igen, det räcker med alla handoperationer som varit på sistone men de kanske kan rekommendera nåt så jag kan träna ordentligt iaf, i väntan på detta har jag hittat en skön 5-kilometers runda jag tänkte gå med malletant på morgnarna efter jobbet... Ja, just det - jag har ju dessutom sålt min själ till Veronica!   

Hon och sambon ska flytta närmare mig och hon hade då lovat att sluta röka i ett svagt ögonblick och ville att jag skulle hänga på tåget, sluta röka och börja träna på gym - då jag velade drämde hon i med att hon då står för mitt gymkort!! Då har man liksom inga ursäkter kvar så nu är det uppgjort!  

15 augusti slutar vi röka och börjar på gym, ska bli ganska skönt faktiskt och kul att man har nån att träna med då!
Kan vi börja med att rasta hundar ihop sen drar vi in och kör ett pass....   

Dessutom bestämt med Maria att vi ska börja simma/ gå på vattengympa ihop på torsdagar...
Herregud, då ska jag klämma ner denna blekfeta kropp i en baddräkt   - hur faan tänkte jag nu!?  

Marias förslag var att jag skulle göra entré genom att göra bomben samtidigt som jag skriker: "Det är jag som är Glimmrisch" .. Själv tänker jag nog försöka glida ner lite mer obemärkt,   
kommer säkert på sann "Eva manér" sluta med ett magplask iaf men va fan - man måste ju börja nånstans!  

Nej, nu ska jag passa på att kurera mig, varit fullt ös med lilla flocken idag trots att malletant är på "sommarkollo" med husse i stugan ett par dagar!  
Imorgon blir det en tripp med knattarna ut till bästa Vera & P-A!   


På återseende & puss å smisk till er alla!

Av Eva Glimmerdahl - 4 juli 2012 19:32

ÄNTLIGEN verkar det blivit lite sommar, förra jobbsvängen kunde solen kika fram en stund på förkvällen men nätterna var fortfarande betydligt svalare..
Iof är det ganska skönt om man skulle ha en stund över för hundträning he he..  

Hade ju en liten plan på att dra igång malletant i Elitlydnaden och vi har kört en del och hon är glad och gör det hon kan men hon blev ju inte direkt snabbare för det...   
Så vi stryker planen med att tävla helt enkelt..   
Skit samma, vi leker och har roligt och aktiverar oss och hade en bra hundträning idag, både matten och malletant fick en liten påminnelse om att det är dags att vakna till liv igen!
Men mycket nöjd med dagen och det var en trött malletant som släpade sig in från bilen..  


Å måste rikta ett STORT TACK till min mamma   som ställer upp som barnvakt då jag har hundträning och annat med jobbet eller så, pojkarna har ju sommarlov från dagis och det är inte riktigt läge att ha med dom på hundträning.. Visst kan de vara duktiga och väluppfostrade och sköta sig (stundtals ) men rätt som det är händer det något eller de ryker ihop och om jag då ska fokusera på min hund på planen?!
NEJ, det blir ingen kvalité för någon, det får räcka att de allt som oftast får vara med under lydnadsträningen, snacka om gratis störning!   


I övrigt är vi precis hemkomna från en liten mini-semester med hela flocken, Christoffers familj har en underbar stuga i skärgården ett par timmar från stockholm, helt underbart att få komma iväg och bara rå om flocken!   

Ett besök på Kolmården hann vi med i måndags också och nog för att det kan vara kul att se delfiner, surikater, tigrar och björnar men lillprinsen Oscar var som lyckligast då han fick mata getterna...   


Och jag har de senaste veckorna gått som i dvala nästan, varit sjukt trött och inte haft lust med nåt annat än att "bara vara".. MEN!
Nu tror jag att jag börjar känna av den... eller.. jo, jo vänta där är den ju!
Gnistan! Motivationen!!   
Nu ska jag ta tag i den där motionen och vikten igen, nu laddar vi för nästa jobbsväng och så kör vi för vad tygen håller!   
Puss & Kram till er alla därute och önskar er en riktigt skön sommar!   

Ovido - Quiz & Flashcards