Alla inlägg under januari 2012

Av Eva Glimmerdahl - 29 januari 2012 22:59

Har i helgen firat födelsedag   , fyller ju inte jämnt eller så men haft en riktigt härlig helg!!

Gårdagen spenderades med vänner och familj inklusive älskling och knattarna, dessutom fick jag massa fina blommor och presenter - vad mer kan man önska?!   

Måste berätta om några presenter - därmed inte sagt att inte alla presenterna var bra och speciella!!
Av älskling fick jag en jättefin adidas damklocka    och underbara kollegan Maria har snart inrett mitt framtida hem med alla tänkbara husgeråd!   
Fick vattenkokare och brödrost i julklapp och nu kom ett set med kastruller och stekpannor samt ett knivset!
Och ser fram emot att få se musikalen Dirty Dancing med Vera!
Tänk vilka underbara människor jag har omkring mig!!
TACK till alla som var med och förgyllde min dag!!   


I övrigt känner jag att det är dags att ladda upp för en ny vecka och nya utmaningar, fortsätter skyddsträningen av Röya och jag hoppas att hon ska utvecklas positivt    även om jag önskar att hon hade lite mer av "allt" redan från början   men då hon är en älskad familjemedlem ska hon få en ärlig chans att växa på sig innan jag tar några beslut!


Och att träna lydnad med Röya gör mig alltid lycklig!
Hon är kontaktsökande, glad och positiv!   
Ska se om jag kan få henne startklar till sommaren kanske?!   
Blir ju trots allt en vända till med handoperation och sjukskrivning e t c...

Och har kommit igång hyfsat med motionen, första två veckorna snittade jag 5 pass i veckan men senaste veckan blev det bara typ 2 pass men har en liten svullnad på  foten som ömmar men har vilat hela helgen från träning så vi får se om det ger sig.. Ingen större grej, tänkte åtminstone ta en långis efter skyddet imorgon!  


Hoppas fortfarande på att snarteget boende - såklart!
Funkar att vara inneboende i Lindas lya och syrran är guld värd som ställer upp    men känner mer och mer att jag behöver verkligen få landa - i mitt eget hem!!

Mycket annat som snurrar också, sålt skodan och där ska det fixas detaljer, barnen är förkylda - hoppas det stannar vid förkylning och att de inte blir sjuka , ska försöka få ihop en verksamhetsberättelse för Uppsala BK också..
Trots att det - som alltid - är en del fix & trix runt nig så går jag mest runt och ler tror jag...

Funkar fint med kärleken, jobbet flyter på - jag hoppas få hinna jobba   en liten stund nu innan nästa operation och visst har det svackats en hel del på alla områden på sistone...  

Men jag laddar upp för en ny vecka med nya friska tag - med ett stort flin i hela ansiktet och är bara glad att jag har de nära och kära som jag har omkring mig!   

Ska bara minnas denna lyckliga gnista av motivation imorgon bitti då jag rullar ur sängen och gnuggar gruset ur mina "vitsprängda ögonrödor"...   


Puss & Kram till er alla därute!     

Av Eva Glimmerdahl - 22 januari 2012 18:42

Ja, det nya året har börjat rätt bra får jag väl säga, är ju åter i full tjänst och trivs som fisken i vattnet!

Att jag under min arbetsvecka blir ompysslad och bortskämd av nya kärleken är väl inte heller så illa..   
Ja, ni läste rätt! Har en ny kärlek i mitt liv!   


Min "ultimata plan" var ju att ett bra tag vara "skild och vild" så att säga, den planen gick väl käpprätt... 
Men sånt här är ju svårt att planera liksom, händer det så händer det...
Det är en gammal kollega till mig som jag arbetat ihop med på ett tidigare bolag, DÅ var vi dock bara vänner och kollegor och det fanns inte en tanke på något annat...Han arbetar som skyddsvakt bland annat....
Äntligen hittat min "alfahane" helt enkelt!   


Planen var faktiskt att para ihop honom med en kompis till mig men på sistone så insåg jag att det verkade vara en guldklimp så jag behöll honom helt enkelt för mig själv!     
Vi funkar sådär läskigt bra ihop på ALLA plan och det ska bli spännande att se var detta kan leda..


Men iom att det även finns knattar i bilden så tar vi det sakta men säkert ett litet steg i taget, men mår riktigt bra just nu och ja, han har träffat knattarna och ja de verkar gilla honom väldigt mycket!   


I övrigt har jag kommit igång med träningen på allvar och det känns riktigt gött!   
Varierar långisar i skogen med zumba och crosstrainern och snittar 5 pass i veckan!
Nu låter ju det väldigt hurtigt men det svackar en del här och där på andra områden men vågen har iaf börjat röra sig sakta nedåt igen!   


Sen har jag oxå dragit igång skyddsträningen med Röya!   
Dock fanns det betydligt MINDRE av allt i denna mjuka goa tjej än jag hade trott och önskat...
Hon ska dock få en ärlig chans då hon är ung och rå, en chans att bygga "på sig" så att säga och min underbara hundansvarige Daniel var väl inte sådär superimpad, trots det slet han med mig och Röya i dagarna tre och visst såg vi en liten ljusning till slut.. TACK DANNE!!!
Hon verkar också mogna sent men sen har hon inte samma kamp och "klipp" i sig som jag är van med från mallarna för JA hon har blivit terv!!   
Träffade en rutinerad tervuppfödare på klubben och hon ansåg att Röya var terv utan tvekan!
Nu är det väl inte pälslängden som avgör det utan personligheten mer men iaf...


Men vi jobbar vidare så får vi se vart vi landar i slutändan, nu ska jag jobba på ett par nätter till och på ledigheten ska Röya som blir 1 år vaccineras och så ska jag fira min födelsedag i goda vänners lag och bara mysa med hela min härliga flock!   
Puss å kram på er därute!  

Av Eva Glimmerdahl - 3 januari 2012 23:57

Japp, 2012 har dragit igång!!

Och jag jobbade hela julhelgen och det var en tung passvända    med mycket jobb, speciellt under stormnatten och faktiskt en incident för min och kollegans del men det löste sig med lite polisassistans!   

Sen var jag ledig nyårshelgen och det nya året firades in hemma hos Veronica & P-A med god mat, härligt umgänge med knattar och annat trevligt sällskap!        

Jag avlägger inga direkta nyårslöften men däremot är jag en sån person som alltid har planer och drömmar   
och jag har två stora fokus för 2012;

1. Dels ska jag dra igång Röyas träning på allvar, herregud mina hundar brukar vara tävlingsklara vid 1 års ålder, jag och Röya har inte ens börjat känns det som men nu drar vi igång ordentligt!
Och snacka om att jag har världens bästa hundansvarig, han kommer ställa upp och köra en del med mig och Röya utöver den vanliga hundträningen!!   

Nu har jag förvisso bara 6 veckor på mig innan operation är beräknad och hon ska lämnas till Veronica och P-A men känns bättre att iaf vara igång med henne då de ska ta hand om henne under sjukskrivningen och jag har här fullt förtroende för dom två, för är det några som kan ta hand om och träna denna virrpanna så är det just dom två!
Är så oerhört glad & tacksam för detta!!   

Sen blir jag också på riktigt, varm i hela själen då jag tränar med denna oändligt positiva virvelvind till hund!  

Och känner också att jag kan lägga fokus på Röya utan att "snuva" Tix på något!!

Hon fyller 8 år i sommar och hon får ett lydnadspass här och där, vi ska fokusera på fysträning och mys, hon kommer få bita på nån figge här och där för att hålla igång men kommer inte "tok-köra" henne mer än nödvändigt och hon är nöjd med det    så då kan jag "lugnt" lägga mitt krut på Röya!


2. Jag ska bli klar med min vikt!!
Eller ja, klar blir man väl aldrig men ska bli av med det "sista blocket" av övervikten och hitta balansen med god kost och träning!!   
Är faktiskt i full gång med träningen   och det känns riktigt gött    även om jag inte fått till kosten 100% ännu men det är på G det oxå! 
Och efter en koll på vågen imorse blev den motivationen lite större kan man väl säga..   


Sen kommer det hända mycket annat, väntar ju på lägenhet och ska som sagt operera handen, det är planerat en weekend i Rom - i samband med FMBB i Mondioring!!   

I övrigt så ser jag fram emot vardagen med mycket egen träning, mycket hundträning och såklart jobb med bästa kollegan, umgänge med nära och kära och mycket mys med min härliga flock!!
Ser helt enkelt fram emot ett 2012 fyllt av äventyr - och kärlek!   

Ovido - Quiz & Flashcards