Alla inlägg under april 2012

Av Eva Glimmerdahl - 29 april 2012 22:05

ROM!!!   
Ja, på torsdag lyfter planet från Arlanda, då drar jag och Christoffer iväg på en weekend i Rom!     
Vi ska äta gott, dricka gott, mysa, turista och självklart kolla lite Mondioring!

Ska bli oerhört gött att komma iväg på en weekendresa och bara bli bortskämd, detta kan behövas efter handoperationen, flytt och annat...


Jag jobbar på med min rehab, som vanligt går det inte riktigt enligt planen...  
Men skam den som ger sig!   

Ser faktiskt väldigt mycket fram emot att få komma tillbaka till jobbet och jag saknar både att jobba med Tix och självklart även de goa kollegorna!
För att inte tala om att det fan inte är gratis att vara sjukskriven och detta i kombination med att flytta och lösa IKEAs årsbudget är ju spännande men det löser sig alltid som tur är..   


Har under sjukskrivningen mer eller mindre pendlat mellan "det södra boendet och det norra boendet",

d v s mellan min lägenhet och Christoffers lägenhet!   
Vi bor ju på "varsin sida om stan" och från honom är det nära till sjukhuset där jag opererats och kör rehab samt till jobbet! En praktisk bonus kan man säga..   

Och sen bor jag på norra sidan då jag är med knattarna, hänger med familjen och vännerna!
Ja, vi spenderar naturligtvis tid hos varann båda två...

Så vi brukar skämtsamt säga att "vi" har ett boende på södra sidan och ett boende på norra sidan..  


Och vilken lycka att få packa upp och pyssla i sin egen lägenhet!   
Är oerhört tacksam över min syster Linda som låtit mig och knattar vara inneboende senaste året   men ÅÅHHH så gött att få vara hemma hos sig själv och det är nästan som lite julafton att packa upp alla prylar, ja jag vet att alla som flyttar säger så men det är lite som "att flytta hemifrån" känsla faktiskt..  


I övrigt känns det som att livet sakta börjar falla på plats igen, vill rikta ett STORT TACK till ALLA som varit involverade i min flytt!!
Sitter med ett leende på läpparna och bara är lycklig över mina underbara vänner som finns i vått och torrt samt min familj, barnen, Christoffer och andra nära och kära!!   


Helgen som gått har gått i flytt / festandets tecken, haft en gammal kompis på besök som varit behjälplig med måleri, uppackning och framför allt smakråd gällande inredning o s v och på kvällarna har det varit vindrickande, krogbesök och återförening med gamla bekanta och helt enkelt en väldigt trevlig helg med massa skratt och massa tjejsnack! Tack Caisa!!  


Avslutar denna underbara helg med en god middag ihop med bästa "broder" Kristian och knattarna som inatt har sin första övernattning i vår nya lya och de är lika lyckliga och exalterade som jag!  


Nu ska jag gå igenom garderoben och se vad jag behöver på packlistan för vår helg i Rom, utlovas sol och mellan 20-25 grader varmt.. Skulle kunna leva med det kan jag lova..  


Och när jag kommit hem från Rom blir det återigen full fart framåt vad gäller vikt, träning och hälsan överlag!
Börjar morgondagen d v s valborg med knattemys, förhoppningsvis följt av en snabbdate med Veronica för att inte tala om att få mysa med älskling som jobbat ett antal nätter nu!  

Och extra tack till lillasyster Malin som passar Tix under helgen och alltid ställer upp, du är guld värd! 


Avslutar med att önska er alla en trevlig Valborg!   



Ovido - Quiz & Flashcards