Alla inlägg under oktober 2013

Av Eva Glimmerdahl - 15 oktober 2013 21:40

Nu är hösten här på allvar och det börjar bli redigt kyligt på kvällar och nätter kan jag lova!   

Som nattarbetare känner man ju av "lite tidigare" när hösten är på väg för det blev kyligare på nätterna redan i Augusti men ändå tycker man alltid att hösten "kommer över en natt" och bortsett från leran så är detta en favoritårstid! Älskar höstens alla sprakande färger!   

I övrigt rullar livet på, har kastat ut lite krokar om ny hund för hur mycket jag än saknar Flexnäsan så tickar ju klockan på och även om hon mår bra och funkar fint så har ju malletant ändå passerat 9 års strecket..  

Det jag vet med mig är att jag kommer inte göra om samma misstag som tidigare och ta hem fler otestade hundar på prov!!
För oftast behöver de kanske mer jobb och tid än vad man kan ge under sin provmånad och även om det KAN bli jättebra om man bara lägger de där extra månaderna så är det ju inget man vill chansa på om hunden inte ens är
L-testad!   
För då kanske man lägger ett par månader på träning och sen gick hunden inte igenom L-testet iaf?!
Ja, då blir man ju idiotförklarad för att man kastat bort tid på en hund som inte funkade ändå?!

Så hur man än vänder sig står man med arslet fram så att säga      så NEJ - det kommer inte in en icke testad jycke över tröskeln ens!
För man är ju egentligen lite för blödig så man fäster sig ju vid dom iaf!

Men visst är det hundar på gång, men som jag skrev så vill jag helst ha vuxen hane -
då haglar tik & valperbjudanden över en!   
Och är det bara jag eller har det varit MASSOR av mallekullar på sistone?!
Tror jag blivit erbjuden typ 4-5 valpar ur olika mallekombinationer?!
Och även om det varit intressanta kombinationer så finns inte tid eller lust för valp denna gång utan nu får det bli en vuxen så får vi se vad som händer i framtiden ist!

Och har också sagt att jag denna gång inte är rasbunden utan vill hitta en bra hund att ha i tjänst och kunna tävla lite med..  
Har till och med fått höra av en stor kennel som jag inte känner sen tidigare att de skulle mer än gärna sälja hund till mig - om de bara hade haft någon att sälja ha ha!
Sånt värmer ju alltid ens hjärta!   

Nu i dagsläget så inväntar jag spänt resultatet på 2 olika L-tester, så vi får väl se om ett par veckor hur livet ser ut för visst börjar jag bli sugen - hösten är ju full av hundaktiviteter - folk tävlar, åker på läger e t c - jag vill ju också!!   
Och nåt som är extra kul är att sambon mer än gärna hänger med på alla hundaktiviteter och gärna blir lite biten på oxå! Han uppfyller den gamla slogan; "vill man ligga får man figga"    

Och ytterligare beröm till älskade sambon som är en grym partner och bonuspappa - förra ledigheten var fullspäckad och han var en klippa som hämtade och lämnade barnen på skolan och fixade allt på "hemmafronten" - tack älskling - du är guld värd!!   

Stundande ledighet är han ute på jobb ett antal dagar och jag får kvalitetstid med flocken, sen kommer han hem lagom tills det är dags att fira lillknatten som fyller 6 år!       

Tiden går liiite för fort nu...
Så jag kikar in här ikväll och önskar er alla en riktigt mysig höst och vem vet!?
Nästa gång vi hörs kanske jag presenterar en ny kamrat i flocken?!  
Ta hand om varann därute!   

Ovido - Quiz & Flashcards