Direktlänk till inlägg 7 juli 2016

Danish Open 2016

Av Eva Glimmerdahl - 7 juli 2016 22:14

Första helgen i Juli spenderades i Naestved i Danmark, på Danish Open som arrangeras av Mondioring Club Danmark av duktiga Jonas C och hans team - och vilket häftigt event de bjuder på!      

Temat var "Ghost Town" och bjöd på en hel del klurigheter, bland annat så var en person utklädd till Frankenstein och hon kom klättrandes ur en kista för att leverera maten i momentet matvägran.. plötsligt var det inte köttbiten jag oroade mig för att blockmongot skulle smaka på..    

Och då vi gick "banvandringen" på lördagen och fick se "white dog" så säger en av de mer kända och rutinerade förarna i fältet att det är den svåraste kategori 1 bana hon nånsin sett, "såhär svårt är det inte ens på VM!"..  

Tävlingsnerverna blev inte mindre dallriga av detta kan jag ju säga så jag är väldigt stolt över att jag och blockmongot höll ihop kostymen såpass att vi fick med oss ett godkänt resultat på 163 poäng - trots att jag nollade apporteringen för oss då jag flyttade en fot, vi slutade på plats 5 av 11 i ett imponerande startfält och dessutom lördagens bästa svenska ekipage i Cat.1!!        

Och med tanke på att jag bara haft Aya sen i vintras och vi började träna Mondioring i April så är jag sjukt nöjd med debuten!  

På söndagen hade lille blockmongot bara skydd på agendan   och efter en kass lydnad (även om framåtsändandet var snyggt), en tjuvstart på frontattacken och nollat förarförsvar då hon minsann inte hade tid att vänta på nåt överfall utan klipper fel figge        så valde jag att avbryta programmet och INTE slutföra tävlingen då lillhjärnan bara gick i spinn, några har efteråt frågat varför jag inte fortsatte så jag fick mer poäng men jag kände att jag ville inte ge henne "fler vinster" då hon är i läget att kostymen inte håller ihop, så vi åker hem och tränar mer helt enkelt   men tar med mig vårt godkända resultat i debuten på lördagen, allt jag lärt mig, alla härliga människor vi träffat och duktiga ekipage som inspirerar!   

Är du intresserad av hundsport så rekommenderas denna tävling VARMT!!
Härlig stämning, duktiga ekipage, trevligt folk och god mat!
Vill oxå tacka ALLA som hjälpt oss på resans gång, ingen nämnd men ingen glömd, ni är alla värda er vikt i guld!!    

Här nedan slänger jag in lite bilder från tävlingen och i övrigt semesterar vi mer än nånsin i år, haft 3 veckors semester, jobbade en sväng och nu inne på semestervecka 2 av 3, kliver inte i uniformen igen förrän mitten på nästa vecka!!         
Och njuter av lata dagar i solen med nära och kära, sen har vi lite andra MYCKET spännande planer till hösten, men mer om det i nästa inlägg!    Tills dess önskar jag er alla en fortsatt skön sommar!  

Bilderna är tagna av fotograf Annika Rosenqvist, Danmark
               

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Glimmerdahl - 8 juli 2017 07:46

Livet svänger fort ibland och efter en tid så bestämde sig sambon och jag för att inte genomföra bröllopet utan istället gå skilda vägar.. Vi är dock fortfarande vänner och kommer fortsätta vara det👌, efter nästan 6 år tillsammans, samma ar...

Av Eva Glimmerdahl - 29 november 2016 23:08

Oj, har ju inte bloggat på månader! Detta har inte berott på att vi ligger på latsidan, nej nej, vi har hunnit med en hel del!    Det har varit turbulenta månader med vår lille dobbis, blockmongot rockar på och privat rusar det på i ett galet tempo, ...

Av Eva Glimmerdahl - 10 augusti 2016 22:09

  Som de flesta redan sett på Facebook har vi alltså blivit med valp och rasvalet denna gång har förvånat - och förfärat- många!     Briska´s Karat är en brun dobermann hane på 8 veckor som hämtades hem i måndags, vissa frågar om det var ett spon...

Av Eva Glimmerdahl - 10 juni 2016 20:53

    Bjuder på två bilder i denna blogg, den första är från dagens träning, fotograf Paula Seise, den sista är tagen med min mobilkamera i garaget på jobbet men demonstrerar tydligt det som summerar mitt kära blockmongo;den hysteriska men ändå t...

Av Eva Glimmerdahl - 4 februari 2016 21:46

Ja, vi börjar året bra, idag har blockmongot klarat uppkörningen och är därmed nu officiellt min nya tjänstehund!    Jag hoppas nu att vi får några friska år tillsammans iaf...I övrigt så har vi satt lite planer och mål för 2016, för det första har j...

Ovido - Quiz & Flashcards