Alla inlägg under november 2012

Av Eva Glimmerdahl - 19 november 2012 22:38

Ja, nu är han här!! Den efterlängtade randiga lilla raketen!  
 
Han är sådär ljuvlig som valpar är, mysigt att kela i soffan, kul att leka - dock är det inte helt nödvändigt att det finns nån i andra änden av snöret, varken tvåbent eller fyrbent för han leker så gärna själv!  
Missförstå mig rätt, tar jag upp en leksak så självklart leker han men släpper jag leksaken så drar han iväg med den och ligger nöjt och tuggar på den för sig själv så det där måste vi slipa vidare på..
 
Lyckligtvis är han en "godishora" utan dess like och är överlycklig då vi övar "vad han heter", lite sitt o s v ..  
Planen med Flex är att ha honom i tjänst först och främst men kommer nog inte kunna hålla mig från lydnadstävling heller och dessutom vill jag ju verkligen lära mig Mondioring!!
Lyckliga jag har ju både en duktig figge på hemmaplan och duktiga kollegor så det är nog långt ifrån omöjligt att det blir satsning i den grenen också!    


Har ju som sagt sneglat på Holländare ett antal år och nu gick den drömmen i uppfyllelse!
Å han är störst i kullen och skillnaden på att leka med honom gentemot en mallevalp är att han kampar inte lika intensivt utan han utnyttjar sin storlek och gör sig tung - han biter tag i leksaken och sen hänger han där, kan dra runt honom på hela golvet utan att han släpper!

Barnen tycker han är söt, både jag och Christoffer blev störtförälskade i vår randiga raket men malletant kommer nog inte förlåta mig på en stund...  

Hon har ju aldrig fostrat valpar - eehh, rättning - hon har aldrig fostrat MALLE-valpar!  
Bodde ju först hos Emma med hanvalp och sen tikvalp hos mig och ingen av dessa har hon fostrat för fem öre, dock har hon fräst åt Veronica & P-A:s yngsta schäfer sist de var hundvakt då jag opererade handen för äckliga schäfervalpar ska minsann veta sin plats!   
Tänk vilka rasister de är, de där mallinutterna!

Resan till Sollefteå var kalas, trevligt sällskap i bilen av kollegan Janne och uppfödarna var supertrevliga och kvällen bjöd på god mat, massa prat och skratt!
TACK Jenny, Bengt & Micke!!   

Upp tidigt fredag morgon och iväg, jag hade med mig Flex som första timmen underhöll alla med skönsång    och Janne hade med sin Fargo och vi hade även en syster till grabbarna med oss, som sen blev hämtad hos oss på kvällen!
Och naturligtvis var det "kräkfest 2012" i bilen med tre åksjuka valpar men på det hela taget gick det ändå bra!
Och tusen tack till Mamma som ställde upp och hade hand om knattarna under tiden!!  


Nu har det gått några dagar och Flex sover hyfsat på nätterna, och olyckor inomhus har vi inte haft speciellt många och jag vet inte hur jag ska beskriva detta mer än att det känns jävligt rätt!  

Nu ska jag krypa ner och få ett par timmars sömn, imorgon startar min repetitionsutbildning för väktare som pågår i dagarna tre plus att Oliwer fyller 6 år imorgon!   
Skrämmande hur fort tiden går men hur som helst är vi väldigt glada över Flex, livet flyter på och jag är så sjukt lycklig och stolt över hela min älskade flock!

Puss & Kram på er därute i mörkret!  

Skapa flashcards