Direktlänk till inlägg 10 juni 2016

Mitt i semestertider!

Av Eva Glimmerdahl - 10 juni 2016 20:53

 

 

Bjuder på två bilder i denna blogg, den första är från dagens träning, fotograf Paula Seise, den sista är tagen med min mobilkamera i garaget på jobbet men demonstrerar tydligt det som summerar mitt kära blockmongo;den hysteriska men ändå tomma blicken av galenskap!  

Det var länge sedan sist och det beror inte på att vi legat på latsidan helt utan vi har hunnit med ett genomfört MH med 1:a på skottet - många undrar varför man gör sig mödan att genomföra MH med ett blockmongo som fyller 7 år? - Jo, för att jag behöver det för att tävla Mondioring!
Annars hade jag nog inte lagt energi på det och kan bara säga att jag är glad att jag hade en duktig och rutinerad beskrivare..    
Vi har oxå hunnit tävla lite!
Vi har genomfört 2 starter i lydnadsklass 2 med två 1:a priser på 176.5 respektive 184 poäng, en klassvinst och en bronsplats som resultat!      

Nu är det ju så att blockmongot inte "är som alla andra barn i hagen" men det var nyttigt för oss att komma ut och känna på lite tävlingsnerver, här närmast laddar vi för Mondioring debuten i Danmark!    

Och såklart, av olika anledningar har det inte blivit så mycket skydd på sistone då vi haft begravning, vi har varit bortresta, figgen var bortrest och sen nu, lagom till slutspurten är TYVÄRR vår figge skadad!    
La ut ett nödanrop på Facebook och blir rörd över hur många som hörde av sig och erbjöd hjälp  , bland annat en figge vid namn Christopher Lundell och vi hade en första träff idag och körde igenom programmet och vilken trevlig figge! Duktig och ödmjuk!!   Sånt gillas! Och ja, vi har en hel del att göra, vi är ju rookies och för vår del handlar det inte om att slipa detaljer sista veckorna utan vi ska försöka få till en helhet överhuvudtaget!    
MEN även om jag köper valp nu, så är det ju typ 2 års väntetid innan jag får testa att tävla MR, SÅ med mottot;

"ingen minns en fegis" så kör vi nu för vad tygen håller!      
Apropå valp så är jag galet valpsjuk just nu!  
Redan för ett år sen, med Zlatan, pratade jag om att "Zlatan behöver nog en lillasyster"...  

Sen får vi se om det blir en randig eller en malle denna gång, har både en kombination randiga som lockar och sen finns en speciell malletik jag vill ha efter men båda dessa ligger lite framåt i tiden så den som lever får se helt enkelt! Men denna gång, efter all jävla otur med sjuka hundar o s v, så köper jag mig en tävlingshund!

Räcker den för tjänst oxå - kalas! Skulle den inte göra det får vi se vad jag hittar på när blockmongot gjort sitt!

Med andra ord så kommer jag satsa från början till slut på valpen - oavsett jobbet..

Just nu njuter vi av ovanligt mycket ledigt oxå, inne på 3:e semesterveckan    , nästa vecka går jag utbildning, följt av en sväng i uniform, sen väntar 3 veckor ledigt till!!  
Vi har haft en fantastisk weekend i Riga och första helgen i juli är det dags för vår danmarkstripp!

Håll tummarna för oss så återkommer jag efter Danish Open, i övrigt önskar jag er alla en härlig sommar!

                

 

 
 
Ingen bild

Margaretha

11 juni 2016 17:52

Helt rätt, ingen minns en fegis. Härligt att du kör på, hur svårt kan de va, som min lillebror sa. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Glimmerdahl - 8 juli 2017 07:46

Livet svänger fort ibland och efter en tid så bestämde sig sambon och jag för att inte genomföra bröllopet utan istället gå skilda vägar.. Vi är dock fortfarande vänner och kommer fortsätta vara det👌, efter nästan 6 år tillsammans, samma ar...

Av Eva Glimmerdahl - 29 november 2016 23:08

Oj, har ju inte bloggat på månader! Detta har inte berott på att vi ligger på latsidan, nej nej, vi har hunnit med en hel del!    Det har varit turbulenta månader med vår lille dobbis, blockmongot rockar på och privat rusar det på i ett galet tempo, ...

Av Eva Glimmerdahl - 10 augusti 2016 22:09

  Som de flesta redan sett på Facebook har vi alltså blivit med valp och rasvalet denna gång har förvånat - och förfärat- många!     Briska´s Karat är en brun dobermann hane på 8 veckor som hämtades hem i måndags, vissa frågar om det var ett spon...

Av Eva Glimmerdahl - 7 juli 2016 22:14

Första helgen i Juli spenderades i Naestved i Danmark, på Danish Open som arrangeras av Mondioring Club Danmark av duktiga Jonas C och hans team - och vilket häftigt event de bjuder på!      Temat var "Ghost Town" och bjöd på en hel del klurigheter, ...

Av Eva Glimmerdahl - 4 februari 2016 21:46

Ja, vi börjar året bra, idag har blockmongot klarat uppkörningen och är därmed nu officiellt min nya tjänstehund!    Jag hoppas nu att vi får några friska år tillsammans iaf...I övrigt så har vi satt lite planer och mål för 2016, för det första har j...

Ovido - Quiz & Flashcards