Alla inlägg under mars 2015

Av Eva Glimmerdahl - 9 mars 2015 13:37

Ojoj, solen skiner för andra dagen i rad, gud så gött att vara ute i solen och träna!  
För träna behöver vi verkligen!  

I och med att vi ska tävla FMBB blev det att rota rätt på Internationella regler då det är dessa som gäller och deras klass 1 är en blandning av alla våra klasser, 1-3!  

Men tur att Zlatan aldrig tackar nej till träning, vi har en hel del att slipa på och även lite nytt som ska läras in men målet är att inte nolla nånting och hålla ihop kostymen, både jag och hunden..  

Och såg i senaste numret av Belgaren att vi placerat oss på Topp 10 listan för Årets Belgare både i klass 1 & 2!
Med tanke på att vi bara tävlat klass 1 en gång och inte har hunnit slipa till några höjdarpoäng så tyckte jag det var roligt att vi fick vara med på listan iaf!  

Men vi har så himla mycket kul planerat framöver, i slutet på denna månad blir det ett efterlängtat helgläger hos bästa Lillemor Edström och sen stundar ett besök på Holländar VM i Falkenberg i Maj, följt av FMBB i Tjeckien och därefter blir det en Mondioring seminarium nere i Halmstad på början av Juni med en duktig figurant som vi såg figga på FMBB 2012 i Rom så det ska bli galet kul!    

Hann oxå boka in en tävlingshelg i April och en lydnadsdag på Enköping BK, detta då jag känner att vi behöver ha lite tävling "i kroppen" innan VM   och ärligt talat ska jag för första gången SKITA I betyg och poäng (vi är ju egentligen färdigtävlade i den klassen iaf..) och fokus ska ligga på att hålla ihop hela ekipaget!  

O
ch nöjd med att "vårterminen" i hundkalendern är fylld med skojiga saker så
fick jag beskedet att jag opereras den 1:a April!  

Då är det dags för en gastric-bypass då det inte fungerat med medicineringen och vikten går käpprätt..  
Så rund och go och MITT I VM upptakten blir det alltså en operation...
Men räknar iskallt är jag är snabbt på benen och inte ska behöva vara sjukskriven speciellt länge... 
Annars måste det ju vara lagligt att skicka hunden på "formslipning" hos typ lagledaren eller så, eller hur?! 

När jag dryftar för älskade sambon att det blir ett oplanerat avbrott med operationen så skrattar han bara och säger: "Jaja, men du gör ju ingenting enkelt å andra sidan så det här fixar du!"...  

Självklart är jag medveten om att det kan följa komplikationer med operationen och visst skrämmer dessa mig men ska ärligt säga att reaktionen då jag fick operationstiden var LÄTTNAD!

Äntligen kanske vi hittar ett sätt att få hejd på den galopperande vikten och som överläkaren sa:
"Inte alla överviktiga som kommer hit och har din problematik med PCOS naturligtvis men vi har sett goda resultat på detta"...  
SÅ håll en tumme för mig nu för det är oerhört tröttsamt mentalt att kämpa i konstant motvind...  


Men nu ska jag efter ett kul pass i solen med Zlatan njuta av en kaffe på verandan och invänta knattarna för en mysig kväll med hela familjen  
Puss å kram på er därute!

Ovido - Quiz & Flashcards