Alla inlägg under februari 2015

Av Eva Glimmerdahl - 7 februari 2015 22:28

WOOHOOO!!!!!!

I onsdags kom beskedet...

Jag & Zlatan har blivit uttagna till Svenska Landslaget och ska få respresentera Sverige i Lydnad på FMBB i Tjeckien i Maj!!       
Galet lycklig!!!   

För er som undrar vad FMBB är så är det alltså VM för Belgiska Vallhundar, d v s alla fyra varianterna från världen över tävlar mot varann i respektive grenar!
Detta arrangeras i år i Tjeckien i början på Maj och vi tävlar internationell Class 1 - motsvarar en blandning av svenska lydnadsklass klass 1, 2 och 3..  

Det var ett mål vi hade men då jag behövde ta oss igenom både klass 1 och 2 på enbart 4 månader så har vi inte hunnit fila till några höjdarpoäng ännu men vår prestation har räckt till ändå!
Underbara hund!!!  


Känns lite galet och då jag fick beskedet blev jag genuint glad och fick idag tag i internationella lydnadsreglerna (tack Thomas L) och ska erkänna att det kändes liiiite jobbigt att inse att det här finns moment vi aldrig utfört ens?!     Men men, vi har ju typ 2,5 månad på oss så det är väl bara att eehh.. träna..  ...
Är mer än lycklig att jag har ett läger hos Lillemor Edström bokat i slutet av Mars kan jag säga..  
Herregud... jag och långnäsan ska få vara med i landslag....på ett VM...   
Å tänk att jag bara haft honom i min ägo i 5 ynka månader och han har aldrig pysslat med tävlingslydnad tidigare!   


Lyckan är total, ska också bli roligt att se gamla och nya bekantskaper tävla oxå, bland annat är en gammal kollega, Jesper med och tävlar Mondioring! Ska bli riktigt roligt att se dom oxå!  

Och en syster till Zlatan ingår oxå i svenska laget och ska tävla IPO!


Är helt säker på att detta blir en kul upplevelse för livet och tack alla som grattat oss men vi ska försöka hålla nerverna i schack och inte skämma ut svenskarna allt för mycket..    

Då detta blir vår första större tävling kommer jag sätta "inga nollor i protokollet" som mål...Nu ska jag sätta mig och planera om min träning litegrann  IGEN he he...  
K
änns riktigt roligt att få ge en sån nyhet i årets första blogginlägg, privat är allt kalas oxå!
  
Äntligen frisk, har tagit tag i både hundträning och min egen träning   och ja, just det, jag har spontanshoppat en 200.000 kronors bil oxå...     
Passat 4-motion, automat, 4-hjulsdrift, tonade rutor, skinnklädsel och en massa annat lullull jag ville ha så det blir Zlatans nya ride...    

Jag och kärleken har oxå fått chansen till lite extra kvalitetstid denna månad och har passat på att njuta av middagar på stan, biobesök e t c, ser fram emot resten av det här året kan jag säga..  
Puss å kram på er därute och hoppas ni har en skön helg!  


Ovido - Quiz & Flashcards