Direktlänk till inlägg 29 december 2014

Året 2014!

Av Eva Glimmerdahl - 29 december 2014 13:25

Ja, det är väl dags att summera året och vilket händelserikt år det har varit, och som med allt i livet har det varit toppar och dalar!  

I våras var vi på familjesemester Mallorca, första gången knattarna flugit och varit utomlands, en härlig upplevelse för oss alla      , sen var vi hemma en vecka innan det bar av till Finland och FMBB där vi inspirerades av många duktiga ekipage och träffade både gamla och nya bekanta, sommaren gick åt jobb- och att packa!  
För dagen innan planet lyfte skrev vi ju papper på vår älskade koja i skogen och hit gick flyttlasset i slutet på augusti!    

I samma veva fick butterkakan flytta hem till P-a då det inte fungerade i vårt familjeliv och istället landade Zlatan hemma hos oss, en hund jag föll pladask för och OJ vilken höst vi haft!  

Han var ju färdig polishund då han kom så oerhört mycket har jag fått gratis när det gäller jobbet, riktigt lyxigt faktiskt!   
Dock saknade han framförgåendet men det körde vi in på ett par veckor och i slutet på September kördes han upp som min nya tjänstehund!  

Och han har ju trots allt aldrig tränat tävlingslydnad förut och även om vi har oerhört mycket jobb kvar innan vi slåss om de riktigt höga poängen  är jag galet stolt över att vi samlat 3 första priser och ett 2:a pris på 4 tävlingar, en tävling var vi ynkla 5 poäng ifrån med en nollad ruta... 3 av 4 tävlingar har vi dessutom stått på pallen och som en ytterligare bonus är vi nu uppflyttade till Klass 3!!  
Allt detta har vi åstadkomnmit på mindre än 4 månader!! Älskade hund!  

Kunde helt klart fått en sämre "come-back" på tävlingsbanorna efter ett par års uppehåll men riktigt roligt att vara "igång" igen och vi har flertalet månaders jobb framför oss då en hel del nytt ska läras in och en del gammalt ska läras om.. 
Tyvärr så fick vi strax innan jul ta det tunga beslutet att låta vår älskade malletant få somna in 
hon har haft besvär med andningsorganen, det har vuxit ut massa knölar på kroppen och hon hade ont och gränsen nåddes då hon inte kunde leka ens 15 minuter i skogen utan att bli sämre och behövde smärtstillande för att klara livet som sällskapshund! Denna underbara hund som stått vid min sida genom vått och torrt senaste 6 åren!
Sov gott älskade tant!   Du fattas oss!

Julen har spenderats hemmavid med nära och kära och tanken var att jag och Zlatan skulle gå på och börja jobba nyårsafton    men just nu dras jag med en redig virusinfektion i luftvägarna och efter 10 dagars antibiotika så har jag början till lunginflammation?!?!   
Varit galet mycket sjuk den här hösten men nu får man väl igen för alla gånger man blivit halvbra och sen kört på igen... SÅ just nu är jag hemma sjukskriven, nåt jag tycker är galet trist för nu när det iaf blivit vitt och vackert ute vill man ju ta en långpromenad i solen...
Men men, det är väl bara att vila ut skiten antar jag...  
Och ladda inför det nya året, med nya tag och nya mål  , avslutar med att önska er alla:
ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR!!!        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Glimmerdahl - 8 juli 2017 07:46

Livet svänger fort ibland och efter en tid så bestämde sig sambon och jag för att inte genomföra bröllopet utan istället gå skilda vägar.. Vi är dock fortfarande vänner och kommer fortsätta vara det👌, efter nästan 6 år tillsammans, samma ar...

Av Eva Glimmerdahl - 29 november 2016 23:08

Oj, har ju inte bloggat på månader! Detta har inte berott på att vi ligger på latsidan, nej nej, vi har hunnit med en hel del!    Det har varit turbulenta månader med vår lille dobbis, blockmongot rockar på och privat rusar det på i ett galet tempo, ...

Av Eva Glimmerdahl - 10 augusti 2016 22:09

  Som de flesta redan sett på Facebook har vi alltså blivit med valp och rasvalet denna gång har förvånat - och förfärat- många!     Briska´s Karat är en brun dobermann hane på 8 veckor som hämtades hem i måndags, vissa frågar om det var ett spon...

Av Eva Glimmerdahl - 7 juli 2016 22:14

Första helgen i Juli spenderades i Naestved i Danmark, på Danish Open som arrangeras av Mondioring Club Danmark av duktiga Jonas C och hans team - och vilket häftigt event de bjuder på!      Temat var "Ghost Town" och bjöd på en hel del klurigheter, ...

Av Eva Glimmerdahl - 10 juni 2016 20:53

    Bjuder på två bilder i denna blogg, den första är från dagens träning, fotograf Paula Seise, den sista är tagen med min mobilkamera i garaget på jobbet men demonstrerar tydligt det som summerar mitt kära blockmongo;den hysteriska men ändå t...

Ovido - Quiz & Flashcards