Direktlänk till inlägg 19 december 2013

Årskrönika 2013!

Av Eva Glimmerdahl - 19 december 2013 20:26

Då var det dags att summera året 2013!

Och på det stora hela har det varit ett halvdant år, det tunga beskedet om Flex:s kroniska sjukdom och att vi var tvungna att ta bort honom, ibland finns det fan ingen rättvisa..   
Det är tungt nog när man får ta bort sin hund p g a ålder men då vet man åtminstone att de haft ett gott, aktivt liv och varit älskade på vägen, med Flex som togs bort vid 10 månader hann vi ju knappt börja liksom...   

Vi har också dragits med mycket sjukdomar, trasiga hundar, hormonrubbningar, viktuppgång och att kroppen samlar vatten, just nu har jag nåt långdraget virus i luftvägarna och är inne på 6:e veckan..
Under dessa veckor har vi också hunnit med allergisk reaktion på pencillin i form av 5 dagars nässelutslag och ett hundbett i ett finger!   
Avslutar året med krasslig hals och brutet näsben.. jodå, det kostar att ligga på topp!   
MEN vi har självklart också haft mycket positivt!   
Vi har delat glädje och upplevelser med knattar, nära och kära!  

Det har varit besök på djurparken, simhallar och lekland, biobesök och Monster Jam på Friends Arena!
Jag och Christoffer har hunnit flika in en middag med vänner här och där, en kväll med Jeff Dunham och icke att förglömma, för oss är det fortfarande en ynnest att kunna spendera en kväll i tv-soffan tillsammmans!   

Jag har inte köpt någon ny hund ännu men det finns en hel del krokar ute, vilda planer på G och en hel del som händer bakom kulisserna så vi får väl se vad nästa år har att bjuda på!  

Men vi är tacksamma för våra härliga kollegor, vänner och familj och glada till sinnet ser vi fram emot år 2014!    Och JAG är galet tacksam att jag fått spendera 2 år med en kärlek jag inte trodde var möjlig..
Har en underbar sambo och blir ofta förundrad över hur lyckligt lottad jag är!   

Jag har ett mål och en förhoppning för nästa år och målet är att få bukt med hormoner och dylikt och komma ner till min sunda vikt igen   och förhoppningen är att jag även ska få komma ut på tävlingsbanorna igen  , man är ju ringrostig nu liksom!

Jobbar hela Julhelgen men knattarna kommer till oss på Annandag Jul och då firar vi vår Julafton, hemma hos älskade lillasyster Malin och i sällskap av mamma & pappa!  

Dagen efter åker vi ner till stugan och spenderar ett par dagar med Christoffers föräldrar, första gången de träffar knattarna och herregud, man är ju lika nervös för det som när man själv skulle träffa dom första gången...  
Sen hem igen och avsluta ledigheten med att fira nyår i goda vänners lag så fullt upp blir det men först rockar vi vidare natt 2 av 7 i uniform...  

Avslutar med att önska er alla en
God Jul    & Gott Nytt År!!!
    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Glimmerdahl - 8 juli 2017 07:46

Livet svänger fort ibland och efter en tid så bestämde sig sambon och jag för att inte genomföra bröllopet utan istället gå skilda vägar.. Vi är dock fortfarande vänner och kommer fortsätta vara det👌, efter nästan 6 år tillsammans, samma ar...

Av Eva Glimmerdahl - 29 november 2016 23:08

Oj, har ju inte bloggat på månader! Detta har inte berott på att vi ligger på latsidan, nej nej, vi har hunnit med en hel del!    Det har varit turbulenta månader med vår lille dobbis, blockmongot rockar på och privat rusar det på i ett galet tempo, ...

Av Eva Glimmerdahl - 10 augusti 2016 22:09

  Som de flesta redan sett på Facebook har vi alltså blivit med valp och rasvalet denna gång har förvånat - och förfärat- många!     Briska´s Karat är en brun dobermann hane på 8 veckor som hämtades hem i måndags, vissa frågar om det var ett spon...

Av Eva Glimmerdahl - 7 juli 2016 22:14

Första helgen i Juli spenderades i Naestved i Danmark, på Danish Open som arrangeras av Mondioring Club Danmark av duktiga Jonas C och hans team - och vilket häftigt event de bjuder på!      Temat var "Ghost Town" och bjöd på en hel del klurigheter, ...

Av Eva Glimmerdahl - 10 juni 2016 20:53

    Bjuder på två bilder i denna blogg, den första är från dagens träning, fotograf Paula Seise, den sista är tagen med min mobilkamera i garaget på jobbet men demonstrerar tydligt det som summerar mitt kära blockmongo;den hysteriska men ändå t...

Ovido - Quiz & Flashcards