Direktlänk till inlägg 25 september 2012

Det hände en grej....

Av Eva Glimmerdahl - 25 september 2012 11:04

Jo, det hände en grej.. liksom.. kan man säga...   

I förra inlägget berättade jag att jag och Christoffer "provbodde" ihop, detta funkar ju så bra så numera är hans lägenhet uppsagd och vi kommer bli sambos på riktigt så att säga, han flyttar in hos oss under oktober månad!   
Satte mig en morgon med barnen och frågade dem vad de skulle tycka om Christoffer bodde med oss på heltid och det blev ett unisont rungande jubel vid frukostbordet så de är rätt nöjda med det beslutet kan man säga..
Och min kloka 5-åring Oliwer avslutar sitt jubel med kommentaren : "Men det visste ju du redan mamma"...  

Vi börjar med att "bara" ha lägenheten på norra sidan, det känns som ok pendlingsavstånd och skulle vi ruttna på det skaffar vi en arbetslägenhet senare istället!

Och som vanligt i mitt liv eller som Christoffer uttrycker det; "Rollercoaster Glimmerdahl" så får ju gärna allt ske på en gång och helst redan igår!  

För jag har en liten nyhet till...
Vi kommer utöka flocken och nej, jag är inte gravid!
Det kommer flytta in en liten randig herre hos oss i mitten på November!   
Någon av dessa godingar kommer det bli:
 
Detta är de två hanarna i kennel Canine For Use F-kull!! (Foto: Jenny Höglund)

Nu hoppas vi att dessa två växer på sig ordentligt och isåfall landar det en liten FLEX hemma hos oss!
Namnet Flex kommer faktiskt från en mallehane som imponerade mycket på mig då vi var på FMBB och kollade Mondioring i Rom!  

Hade ju egentligen bestämt mig för att INTE satsa på en valp igen.. och tro mig det har varit mycket diskussioner till och från och mycket vånda innan jag bestämde mig!     

Tack älskade vänner för att ni finns och orkar bolla hundprat med mig! Speciellt Veronica & Maria!!   

Dock blir det en hane denna gång då jag inte vill ha löptik och vågar inte chansa på en tik och kastrering igen!!

Och fler kul detaljer är att jag ska ha en hane och en av mina kollegor på G4S ska ha den andra hanen och vi är både väldigt Mondioring intresserade!! Så planen är ju att träna en del ihop oxå, på jobbträning om inget annat ha ha..
Ska bli riktigt roligt detta och vi laddar för detta till tusen, både jag & Christoffer!   

Och har kikat på ett par unghundar och så men inte hittat riktigt rätt och ska jag ha valp så är det dags nu då malletant är pigg och fräsch fortfarande men hon har ju trots allt passerat 8-års strecket liksom...  

Och varför det blev en randig och inte en till malle??
Ligger inga världsliga beslut i detta, alltid varit sugen på randigt, kikade faktiskt på randigt redan innan jag köpte min första malle för snart 11 år sedan!   

Men tycker utbudet ser bättre ut nu och tror att denna kombination kan passa mig riktigt bra!
En bra hund är en bra hund oavsett liksom...
Vill bara få MIN hund och sen är det för mig personligen skitsamma om den är lilprickig så länge den har rätt egenskaper och passar för sin uppgift!  

Därmed inte sagt att det aldrig mer blir malle, är fortfarande en ras som ligger väldigt varmt om hjärtat men ska bli roligt att få hem en randig!

Nej, nu ska jag fortsätta pyssla här hemma med de krassliga knattarna    och ladda för min första sväng i G4S uniformen igen!  
Hoppas ni alla får en riktigt skön höst!!    

 
 
Ingen bild

Margaretha

27 september 2012 07:18

Lycka till med den randige, nya jobbet och familjelivet.

 
Emma

Emma

5 oktober 2012 22:05

Vad roligt med ännu en hh ägare :) lycka till med din randiga!

http://rakkaus.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Glimmerdahl - 8 juli 2017 07:46

Livet svänger fort ibland och efter en tid så bestämde sig sambon och jag för att inte genomföra bröllopet utan istället gå skilda vägar.. Vi är dock fortfarande vänner och kommer fortsätta vara det👌, efter nästan 6 år tillsammans, samma ar...

Av Eva Glimmerdahl - 29 november 2016 23:08

Oj, har ju inte bloggat på månader! Detta har inte berott på att vi ligger på latsidan, nej nej, vi har hunnit med en hel del!    Det har varit turbulenta månader med vår lille dobbis, blockmongot rockar på och privat rusar det på i ett galet tempo, ...

Av Eva Glimmerdahl - 10 augusti 2016 22:09

  Som de flesta redan sett på Facebook har vi alltså blivit med valp och rasvalet denna gång har förvånat - och förfärat- många!     Briska´s Karat är en brun dobermann hane på 8 veckor som hämtades hem i måndags, vissa frågar om det var ett spon...

Av Eva Glimmerdahl - 7 juli 2016 22:14

Första helgen i Juli spenderades i Naestved i Danmark, på Danish Open som arrangeras av Mondioring Club Danmark av duktiga Jonas C och hans team - och vilket häftigt event de bjuder på!      Temat var "Ghost Town" och bjöd på en hel del klurigheter, ...

Av Eva Glimmerdahl - 10 juni 2016 20:53

    Bjuder på två bilder i denna blogg, den första är från dagens träning, fotograf Paula Seise, den sista är tagen med min mobilkamera i garaget på jobbet men demonstrerar tydligt det som summerar mitt kära blockmongo;den hysteriska men ändå t...

Ovido - Quiz & Flashcards