Direktlänk till inlägg 29 januari 2012

Födelsedag!

Av Eva Glimmerdahl - 29 januari 2012 22:59

Har i helgen firat födelsedag   , fyller ju inte jämnt eller så men haft en riktigt härlig helg!!

Gårdagen spenderades med vänner och familj inklusive älskling och knattarna, dessutom fick jag massa fina blommor och presenter - vad mer kan man önska?!   

Måste berätta om några presenter - därmed inte sagt att inte alla presenterna var bra och speciella!!
Av älskling fick jag en jättefin adidas damklocka    och underbara kollegan Maria har snart inrett mitt framtida hem med alla tänkbara husgeråd!   
Fick vattenkokare och brödrost i julklapp och nu kom ett set med kastruller och stekpannor samt ett knivset!
Och ser fram emot att få se musikalen Dirty Dancing med Vera!
Tänk vilka underbara människor jag har omkring mig!!
TACK till alla som var med och förgyllde min dag!!   


I övrigt känner jag att det är dags att ladda upp för en ny vecka och nya utmaningar, fortsätter skyddsträningen av Röya och jag hoppas att hon ska utvecklas positivt    även om jag önskar att hon hade lite mer av "allt" redan från början   men då hon är en älskad familjemedlem ska hon få en ärlig chans att växa på sig innan jag tar några beslut!


Och att träna lydnad med Röya gör mig alltid lycklig!
Hon är kontaktsökande, glad och positiv!   
Ska se om jag kan få henne startklar till sommaren kanske?!   
Blir ju trots allt en vända till med handoperation och sjukskrivning e t c...

Och har kommit igång hyfsat med motionen, första två veckorna snittade jag 5 pass i veckan men senaste veckan blev det bara typ 2 pass men har en liten svullnad på  foten som ömmar men har vilat hela helgen från träning så vi får se om det ger sig.. Ingen större grej, tänkte åtminstone ta en långis efter skyddet imorgon!  


Hoppas fortfarande på att snarteget boende - såklart!
Funkar att vara inneboende i Lindas lya och syrran är guld värd som ställer upp    men känner mer och mer att jag behöver verkligen få landa - i mitt eget hem!!

Mycket annat som snurrar också, sålt skodan och där ska det fixas detaljer, barnen är förkylda - hoppas det stannar vid förkylning och att de inte blir sjuka , ska försöka få ihop en verksamhetsberättelse för Uppsala BK också..
Trots att det - som alltid - är en del fix & trix runt nig så går jag mest runt och ler tror jag...

Funkar fint med kärleken, jobbet flyter på - jag hoppas få hinna jobba   en liten stund nu innan nästa operation och visst har det svackats en hel del på alla områden på sistone...  

Men jag laddar upp för en ny vecka med nya friska tag - med ett stort flin i hela ansiktet och är bara glad att jag har de nära och kära som jag har omkring mig!   

Ska bara minnas denna lyckliga gnista av motivation imorgon bitti då jag rullar ur sängen och gnuggar gruset ur mina "vitsprängda ögonrödor"...   


Puss & Kram till er alla därute!     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Glimmerdahl - 8 juli 2017 07:46

Livet svänger fort ibland och efter en tid så bestämde sig sambon och jag för att inte genomföra bröllopet utan istället gå skilda vägar.. Vi är dock fortfarande vänner och kommer fortsätta vara det👌, efter nästan 6 år tillsammans, samma ar...

Av Eva Glimmerdahl - 29 november 2016 23:08

Oj, har ju inte bloggat på månader! Detta har inte berott på att vi ligger på latsidan, nej nej, vi har hunnit med en hel del!    Det har varit turbulenta månader med vår lille dobbis, blockmongot rockar på och privat rusar det på i ett galet tempo, ...

Av Eva Glimmerdahl - 10 augusti 2016 22:09

  Som de flesta redan sett på Facebook har vi alltså blivit med valp och rasvalet denna gång har förvånat - och förfärat- många!     Briska´s Karat är en brun dobermann hane på 8 veckor som hämtades hem i måndags, vissa frågar om det var ett spon...

Av Eva Glimmerdahl - 7 juli 2016 22:14

Första helgen i Juli spenderades i Naestved i Danmark, på Danish Open som arrangeras av Mondioring Club Danmark av duktiga Jonas C och hans team - och vilket häftigt event de bjuder på!      Temat var "Ghost Town" och bjöd på en hel del klurigheter, ...

Av Eva Glimmerdahl - 10 juni 2016 20:53

    Bjuder på två bilder i denna blogg, den första är från dagens träning, fotograf Paula Seise, den sista är tagen med min mobilkamera i garaget på jobbet men demonstrerar tydligt det som summerar mitt kära blockmongo;den hysteriska men ändå t...

Ovido - Quiz & Flashcards