Direktlänk till inlägg 22 januari 2012

Kärlek!

Av Eva Glimmerdahl - 22 januari 2012 18:42

Ja, det nya året har börjat rätt bra får jag väl säga, är ju åter i full tjänst och trivs som fisken i vattnet!

Att jag under min arbetsvecka blir ompysslad och bortskämd av nya kärleken är väl inte heller så illa..   
Ja, ni läste rätt! Har en ny kärlek i mitt liv!   


Min "ultimata plan" var ju att ett bra tag vara "skild och vild" så att säga, den planen gick väl käpprätt... 
Men sånt här är ju svårt att planera liksom, händer det så händer det...
Det är en gammal kollega till mig som jag arbetat ihop med på ett tidigare bolag, DÅ var vi dock bara vänner och kollegor och det fanns inte en tanke på något annat...Han arbetar som skyddsvakt bland annat....
Äntligen hittat min "alfahane" helt enkelt!   


Planen var faktiskt att para ihop honom med en kompis till mig men på sistone så insåg jag att det verkade vara en guldklimp så jag behöll honom helt enkelt för mig själv!     
Vi funkar sådär läskigt bra ihop på ALLA plan och det ska bli spännande att se var detta kan leda..


Men iom att det även finns knattar i bilden så tar vi det sakta men säkert ett litet steg i taget, men mår riktigt bra just nu och ja, han har träffat knattarna och ja de verkar gilla honom väldigt mycket!   


I övrigt har jag kommit igång med träningen på allvar och det känns riktigt gött!   
Varierar långisar i skogen med zumba och crosstrainern och snittar 5 pass i veckan!
Nu låter ju det väldigt hurtigt men det svackar en del här och där på andra områden men vågen har iaf börjat röra sig sakta nedåt igen!   


Sen har jag oxå dragit igång skyddsträningen med Röya!   
Dock fanns det betydligt MINDRE av allt i denna mjuka goa tjej än jag hade trott och önskat...
Hon ska dock få en ärlig chans då hon är ung och rå, en chans att bygga "på sig" så att säga och min underbara hundansvarige Daniel var väl inte sådär superimpad, trots det slet han med mig och Röya i dagarna tre och visst såg vi en liten ljusning till slut.. TACK DANNE!!!
Hon verkar också mogna sent men sen har hon inte samma kamp och "klipp" i sig som jag är van med från mallarna för JA hon har blivit terv!!   
Träffade en rutinerad tervuppfödare på klubben och hon ansåg att Röya var terv utan tvekan!
Nu är det väl inte pälslängden som avgör det utan personligheten mer men iaf...


Men vi jobbar vidare så får vi se vart vi landar i slutändan, nu ska jag jobba på ett par nätter till och på ledigheten ska Röya som blir 1 år vaccineras och så ska jag fira min födelsedag i goda vänners lag och bara mysa med hela min härliga flock!   
Puss å kram på er därute!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Glimmerdahl - 8 juli 2017 07:46

Livet svänger fort ibland och efter en tid så bestämde sig sambon och jag för att inte genomföra bröllopet utan istället gå skilda vägar.. Vi är dock fortfarande vänner och kommer fortsätta vara det👌, efter nästan 6 år tillsammans, samma ar...

Av Eva Glimmerdahl - 29 november 2016 23:08

Oj, har ju inte bloggat på månader! Detta har inte berott på att vi ligger på latsidan, nej nej, vi har hunnit med en hel del!    Det har varit turbulenta månader med vår lille dobbis, blockmongot rockar på och privat rusar det på i ett galet tempo, ...

Av Eva Glimmerdahl - 10 augusti 2016 22:09

  Som de flesta redan sett på Facebook har vi alltså blivit med valp och rasvalet denna gång har förvånat - och förfärat- många!     Briska´s Karat är en brun dobermann hane på 8 veckor som hämtades hem i måndags, vissa frågar om det var ett spon...

Av Eva Glimmerdahl - 7 juli 2016 22:14

Första helgen i Juli spenderades i Naestved i Danmark, på Danish Open som arrangeras av Mondioring Club Danmark av duktiga Jonas C och hans team - och vilket häftigt event de bjuder på!      Temat var "Ghost Town" och bjöd på en hel del klurigheter, ...

Av Eva Glimmerdahl - 10 juni 2016 20:53

    Bjuder på två bilder i denna blogg, den första är från dagens träning, fotograf Paula Seise, den sista är tagen med min mobilkamera i garaget på jobbet men demonstrerar tydligt det som summerar mitt kära blockmongo;den hysteriska men ändå t...

Ovido - Quiz & Flashcards