Direktlänk till inlägg 3 januari 2012

Nytt år - nya äventyr!!

Av Eva Glimmerdahl - 3 januari 2012 23:57

Japp, 2012 har dragit igång!!

Och jag jobbade hela julhelgen och det var en tung passvända    med mycket jobb, speciellt under stormnatten och faktiskt en incident för min och kollegans del men det löste sig med lite polisassistans!   

Sen var jag ledig nyårshelgen och det nya året firades in hemma hos Veronica & P-A med god mat, härligt umgänge med knattar och annat trevligt sällskap!        

Jag avlägger inga direkta nyårslöften men däremot är jag en sån person som alltid har planer och drömmar   
och jag har två stora fokus för 2012;

1. Dels ska jag dra igång Röyas träning på allvar, herregud mina hundar brukar vara tävlingsklara vid 1 års ålder, jag och Röya har inte ens börjat känns det som men nu drar vi igång ordentligt!
Och snacka om att jag har världens bästa hundansvarig, han kommer ställa upp och köra en del med mig och Röya utöver den vanliga hundträningen!!   

Nu har jag förvisso bara 6 veckor på mig innan operation är beräknad och hon ska lämnas till Veronica och P-A men känns bättre att iaf vara igång med henne då de ska ta hand om henne under sjukskrivningen och jag har här fullt förtroende för dom två, för är det några som kan ta hand om och träna denna virrpanna så är det just dom två!
Är så oerhört glad & tacksam för detta!!   

Sen blir jag också på riktigt, varm i hela själen då jag tränar med denna oändligt positiva virvelvind till hund!  

Och känner också att jag kan lägga fokus på Röya utan att "snuva" Tix på något!!

Hon fyller 8 år i sommar och hon får ett lydnadspass här och där, vi ska fokusera på fysträning och mys, hon kommer få bita på nån figge här och där för att hålla igång men kommer inte "tok-köra" henne mer än nödvändigt och hon är nöjd med det    så då kan jag "lugnt" lägga mitt krut på Röya!


2. Jag ska bli klar med min vikt!!
Eller ja, klar blir man väl aldrig men ska bli av med det "sista blocket" av övervikten och hitta balansen med god kost och träning!!   
Är faktiskt i full gång med träningen   och det känns riktigt gött    även om jag inte fått till kosten 100% ännu men det är på G det oxå! 
Och efter en koll på vågen imorse blev den motivationen lite större kan man väl säga..   


Sen kommer det hända mycket annat, väntar ju på lägenhet och ska som sagt operera handen, det är planerat en weekend i Rom - i samband med FMBB i Mondioring!!   

I övrigt så ser jag fram emot vardagen med mycket egen träning, mycket hundträning och såklart jobb med bästa kollegan, umgänge med nära och kära och mycket mys med min härliga flock!!
Ser helt enkelt fram emot ett 2012 fyllt av äventyr - och kärlek!   

 
 
Linda

Linda

6 januari 2012 21:07

Hej!
Får inget riktig hum om vad det är du går med vovvarna? Jobbar du som vakt och har dem med eller? Dum fråga kanske ;)
Gokväll!

http://www.leevande.wordpress.com

 
Eva G

Eva G

7 januari 2012 03:56

Hej Linda!
Vad kul att du hittat till bloggen, ja precis osm namnet på bloggen hintar om och som förklaras i tidigare inlägg *tror jag iaf* så arbetar jag som hundförare! :)
Dessutom tävlar jag gärna civilt utöver det att jag har tjänstehund :) Hoppas det klarnade något! Ha en trevlig dag!

http://vaktmamman.bloggplatsen.se

 
Lindha

Lindha

9 januari 2012 19:21

Bor du ute i Bro numera? Vore kul att ses & träna lite om du har lust, innan mammaledigheten är slut :)
Åh givetvis få se Röja :D
Kram på er!

http://vildarna.bloggplatsen.se

 
Lindha

Lindha

14 januari 2012 13:28

Jag har mailat dig på den adressen jag hade! Har du kvar samma?
Kram på dig!

http://vildarna.bloggplatsen.se

 
Eva Glimmerdahl

Eva Glimmerdahl

14 januari 2012 21:04

eva_glimmerdahl@hotmail.com
Prova igen!! ;)

http://vaktmamman.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Glimmerdahl - 8 juli 2017 07:46

Livet svänger fort ibland och efter en tid så bestämde sig sambon och jag för att inte genomföra bröllopet utan istället gå skilda vägar.. Vi är dock fortfarande vänner och kommer fortsätta vara det👌, efter nästan 6 år tillsammans, samma ar...

Av Eva Glimmerdahl - 29 november 2016 23:08

Oj, har ju inte bloggat på månader! Detta har inte berott på att vi ligger på latsidan, nej nej, vi har hunnit med en hel del!    Det har varit turbulenta månader med vår lille dobbis, blockmongot rockar på och privat rusar det på i ett galet tempo, ...

Av Eva Glimmerdahl - 10 augusti 2016 22:09

  Som de flesta redan sett på Facebook har vi alltså blivit med valp och rasvalet denna gång har förvånat - och förfärat- många!     Briska´s Karat är en brun dobermann hane på 8 veckor som hämtades hem i måndags, vissa frågar om det var ett spon...

Av Eva Glimmerdahl - 7 juli 2016 22:14

Första helgen i Juli spenderades i Naestved i Danmark, på Danish Open som arrangeras av Mondioring Club Danmark av duktiga Jonas C och hans team - och vilket häftigt event de bjuder på!      Temat var "Ghost Town" och bjöd på en hel del klurigheter, ...

Av Eva Glimmerdahl - 10 juni 2016 20:53

    Bjuder på två bilder i denna blogg, den första är från dagens träning, fotograf Paula Seise, den sista är tagen med min mobilkamera i garaget på jobbet men demonstrerar tydligt det som summerar mitt kära blockmongo;den hysteriska men ändå t...

Ovido - Quiz & Flashcards