Direktlänk till inlägg 21 december 2011

Omtumlande år!

Av Eva Glimmerdahl - 21 december 2011 08:26

Japp, då har det väl blivit dags att summera året som gått och som alla vet har det varit ett rätt omtumlande år...   


Året började med skyddsvakt och vapenutbildning för jobbet samt inköp av Röya och en ordentlig viktnedgång!   
Fortsatte med parrådgivning för mig och Micke men blev till slut separation och skilsmässa och husförsäljning, nu har vi ju varit vänner genom processen vilket vi båda tror har gynnat barnen även om de självklart blir påverkade ändå...
Och vi är verkligen vänner och jag önskar Micke allt gott i livet!

Bytte arbetsgivare och jobbade på under sommaren, var dock på en veckas ljuvligt läger med krokiga klanen i sällskap med bästa Maria!!   
Och under hösten blev det handoperation - och en del komplikationer vilket ledde till ännu fler operationer men är det nånting jag tar med mig av det här året så är det det faktum att jag har verkliga vänner omkring mig och en familj som ställer upp då det verkligen gäller!   

Underbara syster Linda som hyr ut sin lägenhet till mig, ljuva syster Malin med sambo som tog hand om hundarna i

6 veckors tid, ex-maken Micke som tagit på sig barnen på heltid under dessa veckor, och mina vänner!!   


Vad skulle jag göra utan Maria & Veronica som finns och ställer upp i vått och torrt, stort och smått!?
Vad skulle jag göra utan roliga telefonsamtal med Sanna, vinkvällar med ananlys på världsproblemen med Anna & Kristin, kvällarna på krogen med Caisa och C:O! För att inte tala om fika med broder Tiger eller Kristian!?   

Och alla andra underbara vänner som förgyller min vardag ständigt!!
Och såklart mina föräldrar som ställer upp med barnvakt o s v...   


Har inte alls hunnit med så mycket hundträning som jag hade velat, dels kastrerades Röya vid 6 månaders ålder och sen då hon vilat färdigt och läkt klart efter detta så var det dags för handoperation.. Men vi är iaf igång nu! Förhoppningen är att få henne startklar iaf i klass 1 under våren...
Och blir lite rörd i ögat då jag tänker på Veronica som kommer ta hand om Röya under nästa sjukskrivning i Februari..
Jag & Veronica har verkligen en systerrealtion!!   
Känner varann sjukt väl och älskar varann gränslöst men finns också ett mått av syskonrivalitet (båda är ju äckliga tävlingsmänniskor och håller på med hund liksom, för att inte glömma hela malle vs schäfer diskussionen   ..) och ibland blir vi upprörda och säger korkade saker men vi reder alltid ut det och faktiskt händer det betydligt mer sällan än man kunde gissa, hon har inte bara erbjudit sig att passa Röya utan är också villig att träna lite med henne...
Detta lyfter en stor sten från mitt hjärta för annars hade det gått ytterligare månader till spillo och målet att få Röya i tjänst skulle hamna ännu längre bort.. TACK VERONICA FÖR ATT DU FINNS!!   


I övrigt så har jag under vintern slutat röka och kommit igång med min egen träning ÄNTLIGEN!!   

Avslutar mitt år med att jobba julhelgen och är ledig nyårshelgen då blir det festligheter hemma hos Veronica & P-A ihop med knattar och annat trevligt sällskap!   


Men min förhoppning om 2012 är att jag gör min SISTA handoperation och att det denna gång blir bra!
Att jag äntligen får min egen lägenhet och att jag får jobba på, träna hund, träna mig själv och bara vara glad och lycklig!!   
Nyårslöften är jag inte så mycket för men detta är planen.. dessutom nå slutmålet gällande vikten och såklart operera tuttarna nångång.. Ser också fram emot en weekend i Rom   och mycket, mycket annat!   

Avslutar nu denna blogg med lite bilder på mina älskade malleflickor från våra skogspromenader senaste dagarna och självklart också med att önska er alla en riktigt:

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR!!!!  
                                                         



Malleflickorna i skogen  


Röya bara ÄLSKAR att ständigt slänga sig ner och göra snöänglar! 

 

 
 
Pia

Pia

21 december 2011 19:12

God Jul och Gott Nytt År!! Många Kramar från Pia med vovvar!

http://www.kipis.se

 
Lillemor

Lillemor

23 december 2011 15:35

En riktigt God Jul o Gott Nytt år till dig o hela familjen, tvåbenta som fyrbenta!

http://www.krollie.se

 
Ingen bild

Jenny & Magnus

23 december 2011 16:28

God Jul & Gott Nytt År

 
Josefin

Josefin

25 december 2011 18:14

Ett riktigt händelserikt år minsann med både gott och ont. Hoppas nästa år blir ett riktigt kalasår och att du kommer kunna träna hund för fulla muggar :) God fortsättning som det så fint heter *skratt*

Juliga hälsningar från Josefin & Heidi Ho

http://kubaochheidi.bloggain.se

 
Susanne och boxrarna

Susanne och boxrarna

27 december 2011 20:51

Hej!
Hittade din sida via UBKs hemsida och såg att du bor i Bro. Jag har nyligen flyttat från Uppsala till Bålsta och letar efter nån att träna hund med här i hemtrakten. Jag har två tokiga boxrar som jag kör lydnad och bruks med så om du har lust att träna ihop så hojta till!

Hälsningar Susanne

http://nosarna.wordpress.com

 
Ingen bild

Susanne och boxrarna

1 januari 2012 20:41

Har svarat dig i min blogg..

Hälsningar Susanne

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Glimmerdahl - 8 juli 2017 07:46

Livet svänger fort ibland och efter en tid så bestämde sig sambon och jag för att inte genomföra bröllopet utan istället gå skilda vägar.. Vi är dock fortfarande vänner och kommer fortsätta vara det👌, efter nästan 6 år tillsammans, samma ar...

Av Eva Glimmerdahl - 29 november 2016 23:08

Oj, har ju inte bloggat på månader! Detta har inte berott på att vi ligger på latsidan, nej nej, vi har hunnit med en hel del!    Det har varit turbulenta månader med vår lille dobbis, blockmongot rockar på och privat rusar det på i ett galet tempo, ...

Av Eva Glimmerdahl - 10 augusti 2016 22:09

  Som de flesta redan sett på Facebook har vi alltså blivit med valp och rasvalet denna gång har förvånat - och förfärat- många!     Briska´s Karat är en brun dobermann hane på 8 veckor som hämtades hem i måndags, vissa frågar om det var ett spon...

Av Eva Glimmerdahl - 7 juli 2016 22:14

Första helgen i Juli spenderades i Naestved i Danmark, på Danish Open som arrangeras av Mondioring Club Danmark av duktiga Jonas C och hans team - och vilket häftigt event de bjuder på!      Temat var "Ghost Town" och bjöd på en hel del klurigheter, ...

Av Eva Glimmerdahl - 10 juni 2016 20:53

    Bjuder på två bilder i denna blogg, den första är från dagens träning, fotograf Paula Seise, den sista är tagen med min mobilkamera i garaget på jobbet men demonstrerar tydligt det som summerar mitt kära blockmongo;den hysteriska men ändå t...

Ovido - Quiz & Flashcards