Direktlänk till inlägg 27 november 2011

1:a advent...

Av Eva Glimmerdahl - 27 november 2011 09:04

Herregud så fort det går!!   

Redan 1:a advent idag men känns konstigt, för mig som för alla andra antar jag, att vi snart kliver in i julemånad och inte sett en enda flinga snö än så länge??

Inte ens den där första snön som brukar falla ligga nån dag och sen försvinna... Iaf inte här i Sthlm... Kan leva utan snö, jag bara hoppas att det inte blir så att när den väl kommer så ligger den kvar till midsommar ist..

Fast på julafton får det gärna vara vitt såklart...  

Börjar nästan ångra + faktiskt sura lite över att jag bytt till vinterdäcken redan, de kommer väl vara blankslitna lagom tills jag behöver dom på allvar?!...  


Och motivationen med att vara icke-rökare håller i sig!!

Har helt klart jobbiga stunder och lite svårt att sköta kosten så bra som jag borde men jag har iaf inte rökt ett enda bloss, imorgon är det två veckor!!   


Och faktiskt satt igång att köra mina pass på crosstrainern på morgnarna, nu låter det väldigt seriöst, jag har kört två morgnar i rad och säkert inte så långa pass som alla andra men jag är iaf igång!!  
Har faktiskt beställt hem dvd skivor med Zumba oxå!

Så jag kan köra hemmavid på kvällarna då knattarna sover eftersom jag inte kommer iväg till nåt gym kvällstid..

Tror det är en träning som jag kommer gilla och som passar den gamla "dansar genen" rätt bra...


Har lite svårt att hålla motivationen vad gäller kosten till 100% så då blev nästa åtgärd att öka motionen ist...
För jag har insett att jag är en allt-eller-inget- personlighet...   

Antingen tränar jag och äter bra    eller så gör jag ingenting som jag borde   .... 


Och detta är nog lite genomgående i mitt liv he he, antingen tränar jag hund 6 dagar i veckan eller inte alls...
Antingen röker jag som en skorsten eller inte alls.. Jag måste helt klart jobba lite på att hitta balans...  
Nåt som i min värld alltid låtit ganska tråkigt... Men inser att med den vardag man lever i med barn och hundar så är det nödvändigt att hitta en balans helt enkelt...

Men har också kommit igång lite smått med Röyas lydnadsträning och blir bara såå glad av att träna denna virvelvind till hund!   
Missförstå mig rätt, jag måste vara fokuserad när jag kör henne då hon är vääääldigt lättstörd men hon är ju så entusiastisk att man kan inte låta bli att le!  
Malletanten slipas också inför det årliga tjänstehundsprovet, känns gött att vara igång med hunderiet igen oxå såklart..  


Och måste berätta, pratat med en bostadsförmedlare hos en av hyresvärdarna där jag söker lägenhet och jag har stått i kö sedan februari 2010 (vilket kanske också förklarar för folk att beslutet att skilja sig i April 2011 inte var ett förhastat beslut...  ) men har varit hyresgäst hos dom tidigare och flyttade ju 2006 och jag förklarade läget och sa att jag är en singelmamma med två barn + hundar och jag har inga betalningsanmärkningar el dyl och ett fast jobb med hyfsad lön.. så vad är problemet?! Har ju trots allt köat i snart två år?!   
Och då gjorde hon så att hon satte 2006 som mitt ködatum - istället för 2010 - så förhoppningsvis lär det gå lite fortare på lägenhetsfronten nu...  


Och jag LÄNGTAR efter att få återgå till jobbet igen!!   

I början på december är det dags och jag behöver verkligen få göra det, många andra skulle säkert vara hemma då handen inte är bra men om jag ska vänta tills dess pratar vi månader, och jag saknar jobbet - kollegorna och att röra på mig och kunna aktivera hundarna!
Sen finns det visst trevligare saker att göra än att åka på larm i botkyrkanatten då det är kallt och rått men jag saknar det...   jag vet.. men jag gillar ju verkligen mitt jobb.. 

Mina äldre kollegor brukar säga att det är inte ett jobb att vara hundförare - det är en sjukdom!!    


Men idag blir det lite adventsfika med ex-maken och knattar, jag och flocken laddar för en ny vecka med sjukhusbesök, tandläkarbesök, hundträning och knattemys i massor!!  
Önskar er alla en trevlig 1:a Advent och hoppas ni får en bra vecka!   

 
 
Sandi

Sandi

2 december 2011 10:06

Först så måste jag bara säga - shit va duktig du är!!! Rökfri i 2 veckor är mycket.. har kollegor som har försökt sluta röka i flera omgångar o det räcker bara några dagar o sen då det blir helg så tappar dem motivationen. Så pluspoäng till dig gums! :)


Jag kunde inte låta bli att småskratta lite för mig själv då jag läste att du fixat längre kötid. Det är rätt.. man ska stå på sig! Haha!! Fler skulle behöva vara som dig.


Förutom den envisa handen, så verkar du vara på härligt humör. Skönt o höra! Önskar dig en super härlig jul-månad, om vi inte ses innan dess. Nästa fredag flyttar jag till Kungsängen.. ska bli superspännande!!

Ha det så bra. Massor me kramar!

http://minbebis.com/blogg/singlemammy

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Glimmerdahl - 8 juli 2017 07:46

Livet svänger fort ibland och efter en tid så bestämde sig sambon och jag för att inte genomföra bröllopet utan istället gå skilda vägar.. Vi är dock fortfarande vänner och kommer fortsätta vara det👌, efter nästan 6 år tillsammans, samma ar...

Av Eva Glimmerdahl - 29 november 2016 23:08

Oj, har ju inte bloggat på månader! Detta har inte berott på att vi ligger på latsidan, nej nej, vi har hunnit med en hel del!    Det har varit turbulenta månader med vår lille dobbis, blockmongot rockar på och privat rusar det på i ett galet tempo, ...

Av Eva Glimmerdahl - 10 augusti 2016 22:09

  Som de flesta redan sett på Facebook har vi alltså blivit med valp och rasvalet denna gång har förvånat - och förfärat- många!     Briska´s Karat är en brun dobermann hane på 8 veckor som hämtades hem i måndags, vissa frågar om det var ett spon...

Av Eva Glimmerdahl - 7 juli 2016 22:14

Första helgen i Juli spenderades i Naestved i Danmark, på Danish Open som arrangeras av Mondioring Club Danmark av duktiga Jonas C och hans team - och vilket häftigt event de bjuder på!      Temat var "Ghost Town" och bjöd på en hel del klurigheter, ...

Av Eva Glimmerdahl - 10 juni 2016 20:53

    Bjuder på två bilder i denna blogg, den första är från dagens träning, fotograf Paula Seise, den sista är tagen med min mobilkamera i garaget på jobbet men demonstrerar tydligt det som summerar mitt kära blockmongo;den hysteriska men ändå t...

Ovido - Quiz & Flashcards