Alla inlägg den 8 juli 2017

Av Eva Glimmerdahl - 8 juli 2017 07:46

Livet svänger fort ibland och efter en tid så bestämde sig sambon och jag för att inte genomföra bröllopet utan istället gå skilda vägar..

Vi är dock fortfarande vänner och kommer fortsätta vara det👌, efter nästan 6 år tillsammans, samma arbetsgivare e t c så här vi för mycket gemensamt för att vara ovänner helt enkelt..😊

Detta har varit tufft för barnen oxå då han funnits som bonuspappa i princip halva deras liv men vi får ihop en fungerande vardag och jag är oerhört stolt över pojkarna som uppvisar en gedigen "det här fixar vi mamma" attityd..❤


Och brukar sällan eller aldrig diskutera mitt privatliv/mina privata känslor med barnen men i ett obetänksamt ögonblick slänger jag, vid middagsbordet, ur mig;

"Mamma ska inte ha nån kille mer" varpå båda stannar med gaffeln halvvägs till munnen och i kör storögt utbrister: "varför inte då?!"🙄

Jag svarar nåt i stil med; men ni har ju varit så ledsna nu när Christoffer flyttat?!..🤤

Då svarar de; äsch, det är ju bara för att han varit med oss så länge, vi vet att du alltid oroar dig för oss - det är typ mammors jobb - men du behöver inte det"..❤


Men vi mår alla bra, hemma har vi gjort om en del, fått upp nya möbler och fått ihop vår älskade koja riktigt mysigt, knattarna och jag och här måste jag rikta ett ENORMT TACK till min ständiga vapendragare Anna som varit ovärderlig hjälp - på alla sätt!❤💋


I övrigt så har jag och knattarna sen i våras, hör och häpna, börjar löpträna 🤤😱😏... Löpträna kanske är att ta i 😁😁 men på en runda om 3.4 kilometer kan jag nu iaf jogga 2 km i sträck!🤘

Inget stort "jämfört med alla andra" som drar milen till frukost typ men med tanke på att jag hatat löpning, aktivt😎, hela mitt liv, har en halv knäskål, skruvar och metallplatta i ena benet och startar med 0 kondition så är jag sjukt nöjd med mig själv och vi krigar vidare!👌


Och i hunderiet rullar det på, jag har fortfarande en bra bit kvar med Kakan innan vi är redo för nån sorts tävling eller så men vi tränar på! 🤘


Han är en rejäl utmaning då han är ganska hård i huvudet och inte skapar några speciella minnesbilder, varken positiva eller negativa 😁😁 men det börjar lossna så saaaakta när det gäller samarbetet och förigheten *skam fan den som ger sig*...😉😜


Man vet att man har en utmaning när den 9-åriga sonen säger; Mamma, det verkar ta mycket längre tid för Kakan att lära sig saker, jämfört med mallarna?!

- Eeh ja, det tar lite längre tid med Kakan ja..?

Han svarar då med; "Vi kanske ska köpa en malle nästa gång?!".. 😱😂😂😂 


Skämt å sido så vill jag bara förtydliga att JA han ger mig massa gråa hår och jag brukar skämta med folk;

"När folk frågade varför jag köpte Dobber istället för malle och jag svarade: Varför inte?! - Nu vet jag varför inte!😎😎


MEN som vi älskar vår chokladkaka, han är en riktigt glad pajas detta energiknippe och jag kan inte riktigt förklara varför 😂😂 men han har definitivt stulit mattehjärtat totalt och jag ser fram emot massa galna härliga år med honom!😍


Och i övrigt njuter vi av sommar med poolhäng, umgås med härliga vänner, tränar hund, rockar vidare mot en härlig framtid och just nu sitter jag och beundrar min "bling ring" 😜😉👌

Ja, det var tänkt som en vigselring från början men så kände jag; Nej, jag har valt den, betalat den själv och den är specialdesignad för att passa på mitt trasiga finger - det här är MIN ring!👌🤘💪💎 så istället för att bygga ut en vigselring valde jag att behålla grunddesignen och detta är nu min "självständighetsring"😎😜👌


Närmast laddar jag och barnen för en tripp till Legoland i början på Augusti, i övrigt hoppas jag ni alla får en underbar sommar!! 🐕🍓🍉🍦🥂🍾🌞🎉🤽🏊🎶🇸🇪


Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards